Точно преди 50 години на пазара беше пуснат един от най-успешните автомобили на Volkswagen - Passat, който се превърна в най-добрия семеен и служебен автомобил. С повече от 34 милиона продадени бройки по целия свят, той е вторият най-продаван Volkswagen за всички времена, след Golf и пред Beetle.

Световната премиера на новия Volkswagen Passat B9 ще се състои след броени дни на изложението IAA Mobility в Мюнхен от 5 до 10 септември 2023 г. Тогава Volkswagen ще представи за първи път всички детайли на напълно новия Passat пред публиката. Новият Passat е изграден на модулната напречна матрична платформа MQB evo. Моделът ще излезе на пазара като комби с познатото име Variant през първото тримесечие на 2024 г.

Снимка: Volkswagen

Новият Volkswagen Passat Variant е пораснал с впечатляващите 144 мм с обща дължина от 4917 мм. Междуосието е увеличено с 50 мм и вече достига 2841 мм. Височината от 1506 мм е сходна с тази на предшественика. Широчината се е увеличила с 20 мм до 1852 мм.

В дизайна на новия Volkswagen Passat Variant всеки детайл е нов. Докато капакът на предшественика беше по-висок в средата, отколкото отстрани, новият капак на двигателя сега е по-нисък в средата. Настрани той се издига с остри линии и оформя калниците.

Снимка: Volkswagen

Нови са и LED фаровете с два модула и разположените над тях тесни LED дневни светлини, които са свързани помежду си със светеща лайсна. Като опция Passat Variant ще се предлага с ново поколение интелигентни LED матрични фарове, които имат нови дълги светлини с увеличен диапазон на осветяване.

Галерия с много снимки на новия Volkswagen Passat Variant  >>  >>  >>

В преработения силует особено впечатляващи са новите задни колони, които са значително наклонени напред. Под леко разширените калници Volkswagen Passat Variant се свързва пътя с до 19-инчови колела. Подобно на предната и страничните части, задната част на новия Passat Variant Passat също е с по-изчистен дизайн.

Снимка: Volkswagen

За първи път новото комби има непрекъснати LED задни светлини с нов триизмерен светлинен подпис. Особено впечатляващ е големият спойлер на покрива в горната част на капака на багажника и страничните въздушни дефлектори на задните колони. Силуетът на новия Volkswagen Passat Variant има отлична аеродинамика, като коефициентът на въздушно съпротивление на комбито е паднал от 0,31 на 0,25.

Снимка: Volkswagen

Новата интериорна архитектура на новия Passat Variant последователно прилага обратната връзка от клиентите на Volkswagen. През последните няколко години управлението на климатика чрез чувствителните на допир плъзгащи се бутони, сензорните бутони на волана и общият външен вид на материала бяха критикувани.

Затова сега новото комби разполага с изцяло нов дигитален кокпит с 10,25-инчов дисплей и нова информационно-развлекателна система. Новият стандартен дисплей на мултимедийната система е с размер 12,9 инча, а като опция или в зависимост от оборудването ще може да се конфигурира огромен 15-инчов сензорен дисплей.

Снимка: Volkswagen

Той съдържа новоразработена графика и структура на менюто, които всъщност са донякъде лесни за използване и много интуитивни. Много настройки могат да се контролират и чрез нов гласов контрол, който работи много добре.

Пред погледа на водача има изцяло нов проекционен head-up дисплей с най-важната информация. Централната конзола предлага повече място за съхранение, тъй като селекторът на автоматичната трансмисия е преместен на кормилната колона, както при моделите от електрическото семейство ID.

Снимка: Volkswagen

Със завъртане напред до позиция D задействате режим за шофиране напред, със завъртане до позиция R задавате шофиране назад, с натискане отстрани, за да включите позиция P активирате спирачката. От лявата страна на волана има нов многофункционален лост на кормилната колона за функциите на мигачите и чистачките.

Снимка: Volkswagen

Всичко изглежда много по-атрактивно и също така е удобно да седите в новия модел за дълги разстояния. Новият Passat Variant ще се предлага с опционалните нови предни седалки, наречени ergoActive, оборудвани с електрическо регулиране, както и функции за с точков масаж и климатизация. Новите седалки предлагат висок комфорт при пътуване на дълги разстояния.

Снимка: Volkswagen

Още по-висококачествените кожени и ергономични седалки също имат автоматичен контрол на климата. В допълнение към индивидуалните режими, водачът и пътникът отпред могат да активират и автоматичен режим, който използва сензори за температурата и влажността на седалките, за да открие и регулира необходимостта от охлаждане или отопление.

Снимка: Volkswagen

По-голямото междуосие е допринесло за достатъчно място отзад, като максималното пространство за краката се е увеличило с 50 мм до 947 мм. Обемът на багажника е нараснал с 40 литра и достига 690 литра, натоварен до височината на облегалките на задните седалки. При сгъната задна седалка в отношение 60:40, капацитетът дори се увеличава със 140 литра до 1920 литра.

Снимка: Volkswagen

Новият Volkswagen Passat Variant ще се предлага със седем различни типа задвижване - един нов мек хибриден бензинов двигател eTSI, две нови plug-in хибридни задвижвания eHybrid, три турбодизелови двигателя TDI и два бензинови турбодвигателя TSI.

Всички задвижвания са стандартно комбинирани с 6 или 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител. Най-мощният дизелов и най-мощният бензинов двигател получават серийно задвижване на четирите колела 4Motion.

Снимка: Volkswagen

Двете изцяло нови plug-in хибридни задвижвания eHybrid са със системна мощност от 204 к.с. и 272 к.с. В комбинация с новата батерия с нетен капацитет 19,7 кВтч, те правят възможен изцяло електрически пробег от около 100 км. Това разстояние превръща новия Passat Variant в електрически автомобил за ежедневието.

Според проучване в Германия, публикувано от Федералното министерство на цифровите технологии и транспорта, 95% от всички пътувания с кола са по-къси от 50 км и 99% по-кратки от 100 км. Тези пътувания вече могат да се осъществяват изцяло на ток с Passat Variant eHybrid.

Снимка: Volkswagen

Ефективната комбинация от електрически мотор и нов бензинов двигател с турбокомпресор 1.5 TSI evo2 осигурява общ автономен пробег от около 1000 км. Passat ще се предлага за първи път и с 48.волтово меко хибридно задвижване eTSI със 150 к.с. Двата бензинови турбодвигателя 2.0 TSI са с мощност 204 к.с. и 265 к.с.

Гамата от силови агрегати е завършена с трите турбодизелови мотора 2.0 TDI с мощност 122 к.с., 150 к.с. и 193 к.с. Стандартна за всички модели е автоматичната скоростна кутия DSG с директно превключване. Моделите Passat Variant с мощност от 265 к.с. и 193 к.с. винаги имат интелигентно контролирана система за задвижване на всички колела 4Motion като стандартно оборудване, а всички останали са със задвижване на предните колела.

Снимка: Volkswagen

За разлика от добре познатото адаптивно управление на шасито DCC с амортисьори с един клапан, новите амортисьори на новото адаптивно управление на шасито DCC Pro са оборудвани с два клапана. Те се свързани с адаптиран контролен алгоритъм за отделно управление на степента на отскок и компресия.

Новите амортисьори с два клапана работят по-бързо и позволяват по-добра и по-тиха връзка на каросерията с шасито и в същото време оптимизирана динамика на шофиране, благодарение на още по-прецизния контрол на етапите на отскок и компресия. Досега амортисьорите с 2 клапана се използваха само в по-високия клас автомобили и в премиум сегмента.

Снимка: Volkswagen

Новият Volkswagen Passat Variant ще бъде пуснат в четири версии на оборудване от седмица февруари 2024 г. Това ще бъдат нивата Passat, Business, Elegance и спортен вариант R-Line. Всички нива на оборудване са значително подобрени в сравнение с предшественика.

Новият Volkswagen Passat Variant B9 ще се произвежда в завода на Volkswagen Group в Братислава, Словакия. Цените на модела в Германия ще започват от 39 990 евро.

Снимка: Volkswagen

Дори и основното оборудване на Volkswagen Passat Variant има всички модерни функции като новите дигитални дисплеи, системата за предупреждение Car2X, App Connect за интеграция на смартфон на Apple и Android, автоматичен контрол на климатика, USB-C вход с мощност за зареждане от 45 вата отпред, релси на покрива и множество системи за подпомагане, като автоматичен круиз контрол, преден и страничен асистент, активен асистент за задържане в лентата, асистент за завиване, асистент за автономно паркиране, камера за заден ход и разпознаване на пътните знаци, както и много други. Стандартни са LED фаровете и задните LED светлини.

Снимка: Volkswagen

Новият Volkswagen Passat Variant отново ще се бори за титлата най-добър семеен и служебен автомобил, благодарение на взаимодействието от простор, внимателно подбрани висококачествени материали, приятно усещане и функционалност на всички детайли, висок комфорт на седене и ниско ниво на шум при шофиране. С новото поколение на своя бестселър, Volkswagen отново има още един автомобил в гамата си, който е подходящ за всичко - за работата и за свободното време.