Новите автомобили - по-тежки и по-икономични
Новите автомобили, продадени миналата година в Европейския съюз, са били по-големи и по-бързи.
Те са и с около 4 на сто по-малки емисии на въглероден диоксид спрямо автомобилите, предадени през 2009 година, предаде ДПА, цитирайки Европейската агенция за околната среда.
Средните емисии въглероден диоксид, изхвърляни в атмосферата от новите автомобили, са намалели до 140 грама на километър. Целта на ЕС е до 2015 г. емисиите да бъдат понижени до средно 130 грама на километър и изглежда тази цел може да бъде постигната предсрочно, посочи еврокомисарят по въпросите на климата Кони Хедегор.
"Определянето на цели пред компаниите стимулира автомобилостроителите да произвеждат по-икономични автомобили", отбеляза Хедегор.
Агенцията, която е част от европейските структури, посочва, че новите коли стават и по-тежки (със средно 28 кг), тъй като все повече хора купуват автомобили с висока проходимост (SUV) и от типа кросоувър (crossover). Броят на автомобилите с висока проходимост в ЕС е нараснал от 7 на сто през 2006 г. до 11,6 на сто през 2010 година, сочат оповестените данни
Средните емисии въглероден диоксид, изхвърляни в атмосферата от новите автомобили, са намалели до 140 грама на километър. Целта на ЕС е до 2015 г. емисиите да бъдат понижени до средно 130 грама на километър и изглежда тази цел може да бъде постигната предсрочно, посочи еврокомисарят по въпросите на климата Кони Хедегор.
"Определянето на цели пред компаниите стимулира автомобилостроителите да произвеждат по-икономични автомобили", отбеляза Хедегор.
Агенцията, която е част от европейските структури, посочва, че новите коли стават и по-тежки (със средно 28 кг), тъй като все повече хора купуват автомобили с висока проходимост (SUV) и от типа кросоувър (crossover). Броят на автомобилите с висока проходимост в ЕС е нараснал от 7 на сто през 2006 г. до 11,6 на сто през 2010 година, сочат оповестените данни