Благодарение на нея Lotus Evora бе пренесен от чертожната дъска до реално произведен модел само за 27 месеца. VVA, разработена от Lotus Engineering от алуминий, стомана и композитни материали, предлага иновативна технология и едновременно с това е дериват на конвенционалната платформа за масово производство. Разработването на такава за поръчкови автомобили е скъпо и отнемащо много време решение. От друга страна, общите платформи изискват редица компромиси с дизайна и динамиката. От 2005 г. Lotus разработва модуларна архитектурна технология под името VVA (Versatile Vehicle Architecture) за бъдещите си спортни модели. Най-голямото постижение на проекта VVA е възможността да се направи платформа за производството на повече от 50 000 бройки нишови автомобили годишно. Засега на пазара Lotus Evora е единственият спортен автомобил със средно разположен двигател и конфигурация на местата 2+2, изграден на новата платформа. Задвижван от тунингования от Lotus 3,5-литров V-образен 6-цилиндров мотор с макс. мощност 280 к.с., прототипът е с маса едва 1350 кг. Джон Ууд, председател на комитета Dewar Trophy към Кралския автомобилен клуб, смята, че това, което наистина е впечатлило журито, е разрешаването на проблемите около изграждането на изключително олекотено шаси за компактен автомобил, който да отговаря на редица изисквания. С помощта на новата технология моделът Lotus Evora слезе от чертожната дъска до реален автомобил едва за 27 месеца.