18:02 | 02.04.09 |
51 |
Speed-Press
Lotus с платформа за поръчкови автомобили
Платформата Lotus Versatile Vehicle Architecture (VVA) за поръчкови коли бе удостоена с високото отличие на комитета Dewar Trophy към Кралския автомобилен клуб.
Благодарение на нея Lotus Evora бе пренесен от чертожната дъска до реално произведен модел само за 27 месеца.
VVA, разработена от Lotus Engineering от алуминий, стомана и композитни материали, предлага иновативна технология и едновременно с това е дериват на конвенционалната платформа за масово производство. Разработването на такава за поръчкови автомобили е скъпо и отнемащо много време решение. От друга страна, общите платформи изискват редица компромиси с дизайна и динамиката. От 2005 г. Lotus разработва модуларна архитектурна технология под името VVA (Versatile Vehicle Architecture) за бъдещите си спортни модели. Най-голямото постижение на проекта VVA е възможността да се направи платформа за производството на повече от 50 000 бройки нишови автомобили годишно.
Засега на пазара Lotus Evora е единственият спортен автомобил със средно разположен двигател и конфигурация на местата 2+2, изграден на новата платформа. Задвижван от тунингования от Lotus 3,5-литров V-образен 6-цилиндров мотор с макс. мощност 280 к.с., прототипът е с маса едва 1350 кг.
Джон Ууд, председател на комитета Dewar Trophy към Кралския автомобилен клуб, смята, че това, което наистина е впечатлило журито, е разрешаването на проблемите около изграждането на изключително олекотено шаси за компактен автомобил, който да отговаря на редица изисквания. С помощта на новата технология моделът Lotus Evora слезе от чертожната дъска до реален автомобил едва за 27 месеца.