За първи път за намерението да създаде специализиран роботизиран такси автомобил ръководството на Tesla съобщава публично на събитие през април 2022 г., но свидетелствата на личния биограф Илон Мъск сочат, че обсъждането на самата идея е започнало през ноември 2021 година.

От самото начало Мъск настоява за липсата на волан и педали в този автомобил и дори му се налага да преодолява съпротивата на инженерите си. Публикуваните откъси от бъдещата биографична книга на Уолтър Айзъксън за Илон Мъск от Axios дават възможност да разберем при какви обстоятелства се е формирала техническата задача за производство на специализирано роботизирано електрическо превозно средство за таксита.

От ноември 2021 г. инженерите и дизайнерите на Tesla се опитват да разубедят ръководителя на компанията от идеята да лиши автомобила от обичайните средства за управление, но през август 2022 г. той заявява готовността си да поеме пълна отговорност за себе си, настоявайки за премахване на волана и педалите, както и на огледалата за обратно виждане.

Милиардерът буквално заявява следното: "Нека бъдем ясни. Това превозно средство трябва да бъде проектирано като чистокръвно роботакси. Ние ще поемем този риск. Ако се провали, вината ще е моя, но ние няма да разработваме някаква жабоподобна амфибия, която е само половин автомобил. Залагаме всичко на автономността."

В разговора си с Айзъксън Мъск казва, че това е продуктът, който превръща Tesla в компания за десет трилиона долара. "Хората ще говорят за този момент след стотици години", сподели изпълнителният директор на Tesla за амбициите си. Откъси от книгата хвърлят светлина и върху последователността на идеологическата подготовка за създаването на електромобил, струващ около 25 000 долара. Още през 2020 г. по време на събитието "Ден на батериите" Илон Мъск заяви, че именно появата на батерии с размер 4680 ще създаде достъпен електромобил в този ценови диапазон.

Първоначално се планираше производството му да започне през 2023 г., но ресурсите на компанията бяха съсредоточени в други области, като повратната точка се падна през септември 2022 г., когато на борда на директорите на Tesla от Мъск бяха представени изследвания, според които без такъв електромобил в продуктовата гама компанията няма да може да постигне целта си - да достигне производство от 20 млн. електромобила годишно до края на десетилетието. На среща с инвеститори през 2023 г. беше представен нов генерален план за реформиране на производството, който ще позволи на Tesla да създаде производство както на евтин електромобил за 25 000 щ. долара, така и на напълно автоматизирано такси.

На срещата на борда на директорите през февруари на Илон Мъск бяха показани концептуални модели на двата нови модела и те му направиха вълнуващо впечатление, споделят свидетели. И двата автомобила бяха описани като такива с "футуристичен дизайн от типа на Tesla Cybertruck". Мъск харесал и двете концепции и заявява: "Когато се появи някой от тези автомобили, хората ще си мислят, че виждат нещо от бъдещето". Електрическият автомобил на стойност 25 000 щ. долара може да бъде произвеждан от Tesla в завод, който се строи в Северно Мексико. Регионални медии наскоро заявиха, че китайските изпълнители не бързат да строят съоръженията си при тях и поради тази причина инфраструктурата няма да е готова за производството на електромобили на Tesla в Мексико най-рано до 2025 година.