Електрическият Mercedes-Benz G-класа се оказва пазарен провал
Според статистиката за продажбите, G-класата на ток се продава седем пъти по-зле от своя аналог с двигател с вътрешно горене
През пролетта на 2024 г. Mercedes-Benz превърна легендарния G-клас в електрическо превозно средство. Година по-късно германското бизнес издание "Ханделсблат" реши да разбере какъв успех е постигнал Mercedes-Benz G 580 с EQ-технология (това е пълното име на модела) на световния пазар. Оказа се, че този G-клас, не е намерил отклик сред купувачите. В Европа са продадени общо само 1450 електрически версии. На важните пазари в Южна Корея и Китай продажбите са направо смешни - съответно 61 и 58 автомобила. Данни за северноамериканския пазар все още няма, но и там не се очакват добри резултати.
Вижте как изглежда Mercedes-Benz G 580 с EQ-технология >> >> >>
Междувременно, G-клас с двигатели с вътрешно горене са намерили приблизително 9700 купувачи през същия период, което е приблизително 7 пъти повече от електрическия модел. Дори като се вземе предвид нишовия характер на електрическата модификация, се оказа, че подобни електрически всъдеходи се задържат дълго време в складовете. Обяви за продажба на електрически G-класи има и в българския сайт на Mercedes-Benz, като колите на склад са общо девет и струват от 350 000 лева до почти 400 000 лева.
Според изявления на мениджъри на Mercedes-Benz, пожелали да останат анонимни, електрическата G-класа виси на вратовете на дилърите "като воденичен камък". Друг източник потвърди, че дори за такъв бутиков сегмент, продажбите на електрически автомобили от G-клас са твърде ниски. Друг мениджър от Mercedes-Benz резонно отбеляза, че хората се нуждаят от истинския всъдеход G-клас с 6 или 8цилиндъра, а не от електрически.
В същото време, официалният отговор на пресслужбата на Mercedes-Benz до чуждестранни журналисти е изпълнен с оптимизъм. Четвъртото тримесечие на 2024 г. беше най-успешното за G-класата в цялата история на модела, а първото тримесечие на 2025 г. показа ръст на продажбите от 18% в сравнение със същия период на миналата година. Пресслужбата обаче имаше предвид комбинираните продажби на всички модификации на SUV и предпочете да не разкрива конкретните показатели на електрическия всъдеход, като се размина със стандартния отговор. "Предоставихме на клиентите гъвкав избор на силови агрегати, а купувачите сами ще решат кое им е най-удобно", заявиха от пресслужбата на Mercedes-Benz.
Според същите източници на германски журналисти обаче, Mercedes-Benz вече са помислили за съдбата на бъдещата "малка" версия на G-класата, която беше обявена през февруари. Първоначално се предполагаше, че такъв Mercedes-Benz G-класа ще прилича на по-големия си брат, но зад бруталния външен вид ще се крие електрическо задвижване. Сега плановете са преразгледани и инженерите работят по адаптирането на двигателя с вътрешно горене за малкия G-клас. Дебютът на такъв Mercedes-Benz е планиран за 2027 г., но поради необходимостта от подобрения, той може да бъде отложен за по-късна дата.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.