Компанията Renault Group е продала 1 154 700 леки и лекотоварни автомобили по целия свят през първата половина на годината. Това е с 1,9% повече спрямо първите шест месеца на предходната година. В Европа марката е реализирала 847 623 продажби. Това е увеличение от 6,7% на пазар, нараснал с 5,5%. Самата марка Renault е продала 535 238 автомобила и отбелязва ръст от 8,2% в Европа, с което заема трето място в Европа и е номер едно във Франция. На пазара на лекотоварни автомобили Renault отново е лидер със 171 202 продажби и ръст от 19,2% спрямо първото полугодие на 2023 г.

Румънската марка Dacia, част от Renault Group, може да се похвали с успешното си първо полугодие. През първите шест месеца марката е продала 358 497 автомобила, което е увеличение от 3,8% спрямо предходната година. В Европа Dacia има продадени 309 816 автомобила, което е увеличение от 4,0% на пазара на пътнически и лекотоварни автомобили. Марката продължава да заема 9-о място на пазара на пътнически превозни средства и остава в топ 10 по продажби на пътнически и лекотоварни автомобили.

Dacia Spring

Снимка: Dacia

Освен премиерата на новия Duster, който в момента се доставя на дилърите, Dacia обнови и градския електрически автомобил Spring, който ще бъде наличен при дилърите през есента. "Все още сме сред четирите най-добри марки сред частните клиенти", обясни ръководителят на продажбите и маркетинга на Dacia Ксавие Мартине по време на кръгла маса с представители на медиите.

Безспорният бестселър в гамата на Dacia е Sandero, който намери 164 789 клиенти през първите шест месеца, следван от Duster със 113 783 регистрации и Jogger с 50 841 продадени автомобила. Продажбите на най-евтиния електрически автомобил на европейския пазар - Dacia Spring, изостанаха предвид въвеждането на новия модел, достигайки 12 000 бройки. От пускането си на пазара преди три години, Spring е намерил над 150 000 клиенти в Европа.

Dacia Jogger

Снимка: Dacia

Първоначалните данни показват, че историята на успеха на Duster ще продължи с новото поколение на Dacia Duster. "Никога не сме имали толкова много поръчки за кола, която клиентите все още не са виждали", каза Мартине. "87% от клиентите избират двете най-добри опции за оборудване за Duster и 30% избират хибридното задвижване", допълни шефът на продажбите и маркетинга на Dacia.

Марката Dacia вече не е сама на пазара за евтини автомобили, тъй като Citroen се конкурира с Dacia през последните месеци с агресивна ценова политика. "Това е най-добрият комплимент, който можеха да ни направят. Ние оставаме верни на нашата стратегия за предоставяне на възможно най-доброто съотношение цена-предлагане", уверява ни Ксавие Мартине. Според него през последните години ценовата разлика между Dacia и другите марки е намаляла от 25% на 10%.

Dacia Sandero Stepway

Снимка: Dacia

"Днес ние предлагаме допълнителни стойности, така че вече сме сред петте най-продавани марки сред частните клиенти в Германия", обясни Мартине. "Преди Dacia се купуваше заради ниската цена, а днес 76% от клиентите идват при нас от други марки, а 68% от клиентите на Dacia купуват отново Dacia. Това е значително повече от средното", сподели Мартине.

През следващите три години Dacia ще пусне три нови модела, които ще бъдат в следващия по-висок C-сегмент. Първи до клиентите през следващата пролет ще достигне Bigster, който ще бъде представен на автомобилното изложение в Париж през октомври.

Dacia Bigster Concept

Снимка: Dacia

Още два нови модела ще последват през 2026 и 2027 г., за които все още не се споделя информация. Подобно на Duster, новият Bigster също ще има хибридно задвижване, а марката ще остане лоялна и към горивото пропан-бутан (LPG), което в момента представлява 30% от моделната гама. Дизелът изживя своето време, поне за Европа. "Ние предлагаме дизел само в Мароко", обясни Ксавие Мартине.

Дори и с новите модели в новия сегмент, Dacia остава вярна на фокуса си да предлага добро съотношение цена-качество, дори това да оказва влияние върху оценката в европейския тест на EuroNCAP. "Ние постигаме най-добрите стойности, когато става въпрос за защита на пътници и пешеходци или велосипедисти, но не искаме да претоварваме нашите автомобили с неща, които не са задължителни", каза Мартине, описвайки стратегията на марката.

Ксавие Мартине, старши вицепрезидент на Dacia, маркетинг и продажби

Снимка: Dacia