Cadillac Escalade IQL е един от най-дългите автомобили в историята
Величественият електрически луксозен SUV е дълъг цели 5,80 метра и предлага 7 седалки и голям багажник
Американската компания Cadillac винаги е произвеждала големи доста мощни коли. Сега марката представи новия голям електрически Escalade IQL. От много години Cadillac има удължена версия на Escalade с бензинов двигател ESV, а сега електрическият му двойник сега също е с увеличена дължина. Докато ESV има удължено междуосие, новият Escalade IQL запазва колесната база от 3,46 метра между осите като стандартния IQ, но каросерията е с 10 см по-дълга и величественият електрически луксозен автомобил е дълъг цели 5,80 метра, така че трябва да внимавате когато търсите място за паркиране.
Вижте новия Cadillac Escalade IQL >> >> >>
Това го прави един от най-дългите произвеждани автомобили някога, надминавайки Escalade ESV с 3,8 см. Освен това е по-дълъг от Jeep Grand Wagoneer L, Chevrolet Suburban или Lincoln Navigator L. Само няколко превозни средства, с изключение на пикапите, са по-дълги и това са Rolls-Royce Phantom EWB, Bentley Mulsanne EWB, Mercedes S-Class Pullman и стария Maybach 62. Други още по-дълги лимузини са грандиозният Bugatti Royale, който се простира на над 6,40 метра, както и дългият 6,24 метра Mercedes 600 Landaulet.
Гигантският Cadillac се възползва от щедрото пространство, като предлага на пътниците на третата седалка повече от 10 см допълнително пространство за краката и 2,5 см допълнително място за главата. Товарният обем също е увеличен и достига 685 литра при заети всички седалки. Ако сгънете третия ред седалки, имате на разположение 2135 литра. Ако сгънете втория ред, багажникът се разширява до огромните 3546 литра. Размерът на предния багажник на Escalade IQL остава без промяна - 345 литра. Много малки коли биха били доволни от такава стойност отзад.
Всичко в този разкошен SUV е голямо - от 24-инчовите джанти до масивната батерия от 205 кВтч. Подобно на стандартния IQL, удълженията Escalade IQL има чудовищна мощност от 750 к.с. и максимален въртящ момент от 1064 Нм. Системата за задвижване на четирите колела с два електромотора позволява спринт от 0 до 100 км/ч за 4,8 секунди, докато за по-късия модел тази стойност е под 5 секунди. Теглото не се споменава, но не би трябвало да ви изненада, ако е някъде около 4 тона или приблизително същото като GMC Hummer EV. Капацитетът за теглене е по-нисък от стандартния Escalade IQ, но все пак е 3,4 тона.
Новият Cadillac Escalade IQL е оборудван с всичко, което можете да си представите, включително независимо и адаптивно въздушно окачване, Magnetic Ride Control 4.0 (технология за шаси и окачване на General Motors която адаптира и настройва амортисьорите на автомобила в реално време в отговор на промените в терена, за да осигури оптимално амортизиране на удара за възможно най-добро шофиране) и Super Cruise (първата в света истинска система за шофиране без ръце за магистралата). Въпреки че е по-голям и по-тежък, Cadillac претендира за идентичен автономен пробег от 740 км. Само 10 минути на бърза зарядна станция трябва да са достатъчни, за да заредите батерията за още 187 км.
Cadillac е направил повече от просто удължаване на каросерията на този SUV. Новият Escalade IQL има по-изправена задна част и преработени С-колони. Това може бързо да се разпознае от много по-големия страничен прозорец, който е поставен в разширения модел. Видимостта вероятно е по-добра сега след модификации на стандартната дебела C-колона на IQL, която частично пречи на видимостта при движение на заден ход.
Голямата екранна площ е запазена в 7-местния гигант. Има 55-инчов извит дисплей отпред, докато пътниците на втория ред получават 12,6-инчови таблети, когато IQL е поръчан с пакет Executive Second Row. Това допълнително оборудване включва също не по-малко от 42 високоговорителя, разпределени в интериора. Дори стандартният модел има система с 21 високоговорителя.
Цената на новия Cadillac Escalade IQL започва от 132 695 долара в САЩ преди опциите, което го прави с 2705 долара по-скъп от обикновения IQ. Дългият луксозен електрически SUV ще влезе в производство в средата на 2025 г. и ще се продава в САЩ, Канада и някои световни пазари.