Според компанията това трябва да послужи като модел за цялата индустрия. Waymo очаква регулаторите, обществеността и конкурентите да се присъединят към усилията.

Waymo е предоставила солидни доказателства за безопасността на AV и се надява, че други производители - всъщност нейните конкуренти - ще предприемат подобен подход, за да докажат на регулаторните органи безопасността на широкомащабното внедряване на безпилотни превозни средства. По този начин Waymo се надява да подобри обществените нагласи към безпилотните автомобили, които според социологическите проучвания, се влошават през годините.

Подобряването на безопасността е един от основните аргументи на индустрията за безпилотни превозни средства, включително за запазване на финансирането от инвеститорите.

Повече от един милион души годишно загиват в автомобилни катастрофи по света всяка година, а разработчиците на безпилотни автомобили все по-често използват този аргумент, за да получат регулаторно одобрение за използване на почти изцяло автономни превозни средства по обществените пътища. Аргументът изглежда убедителен на пръв поглед - безпилотните автомобили не употребяват алкохол, не се разсейват, не превишават скоростта и не нарушават закона - но все още няма достатъчно данни, които да доказват, че напълно автоматизираните превозни средства са по-безопасни от човешките шофьори.

Waymo се прояви като една от най-прозрачните компании в сектора, като публикува данни за един милион мили (1,61 млн. км.), изминати от автономните ѝ автомобили по обществени пътища в Калифорния и Аризона. Компанията заяви, че нейните коли са участвали в две сериозни катастрофи и 18 "незначителни контакта" по време на целия тест. Waymo и преди се е опитвала да определи безопасността на своите автоматични превозни средства, като е симулирала десетки реални катастрофи с фатален край, които са се случили в Аризона в продължение на десетилетие. Компанията също така е представила научни статии за рецензиране и публикуване, сравняващи представянето на автономните превозни средства с това на хората, които шофират.

Разбира се, Waymo не публикува самите доказателства за безопасността на AV, а по-скоро структурата на представяне на аргументите за безопасност на AV пред регулаторните органи. "Действителните случаи на безопасност с аргументи и доказателства обикновено се съобщават на съответните регулаторни органи чрез установени процеси, тъй като често съдържат поверителна и критична за бизнеса информация" - обясни говорителят на Waymo Джулия Илина.

Не е ясно дали конкурентите на Waymo ще последват този пример. Компании като Cruise, Zoox, Motional и други имат собствен подход към сигурността на своите автономни машини, но целта е всички участници - конкуренти, регулатори и общественост - да бъдат на една и съща страница.