Това е станало благодарение на придобиването на мажоритарния дял в китайското подразделение и фокуса върху по-скъпи модели, съобщи днес компанията с централа в Мюнхен, цитирана от ДПА.

Печалбата е била 18,6 милиарда евро (19,6 милиарда долара), което е почти 50 на сто повече спрямо предходната година , а оборотът се е увеличил с 28 на сто до 142,6 милиарда евро. Печалбата преди лихви и данъци (EBIT) се е повишила с 4,5 на сто до 14 милиарда евро.

През годината компанията е придобила мажоритарния дял в "Бе Ем Ве Брилиънс аутомотив" (BBA), като преоценката на дела е допринесла за извънредни приходи от 7,7 милиарда евро, което е около една трета от печалбата преди данъци от 23,5 милиарда евро.

Продажбите на подразделението са намалели до 2,4 милиона – с около 100 000 по-малко автомобила, отколкото през 2021 година, което се дължи в голяма степен на недостига на полупроводници и кабелни снопове от Украйна. Печалбата на компанията обаче е нараснала благодарение на фокусирането върху сегмента на премиум автомобилите, по-високите цени на новите автомобили, приходите от лизинга на пазара на употребявани автомобили и по-слабото евро.

Дивидентът ще нарасне до 8,50 евро на акция, което е почти една трета от печалбата, която се полага на акционерите.