На събитието за инвеститори на Tesla по-рано този месец все още не беше даден отговор кога ще бъдат налични електрическите автомобили на марката, базирани на новата платформа, въпреки че стана ясно къде ще бъдат сглобявани. Скоро ще бъде построен завод за нея в Мексико. Сега Илон Мъск сметна за нужно да заяви, че автомобилите, базирани на новата платформа, в огромното си мнозинство ще бъдат самоуправляеми.

Това изявление, както съобщава Ройтерс, ръководителят на компанията направи на конференцията на Morgan Stanley, където изнесе кратка реч. Покрай нея той потвърди, че компанията има ясна идея как да организира производството на електрически автомобили, които са наполовина по-евтини от седаните Tesla Model 3.

За първи път Мъск направи подобни коментари още през 2020 г., когато заяви, че според него Tesla може да пусне компактни електрически автомобили, които струват около 25 хил. щ. долара и могат да се движат автономно, в рамките на три години.

Заводът в Мексико, чието изграждане Tesla може да започне през следващите седмици, ще произвежда някаква форма на електромобил, базиран на новата платформа. Специалисти обаче смятат, че може да става въпрос за различни превозни средства, тъй като Мъск посочи, че компанията очаква да произведе и специален електромобил за авто таксиметрови услуги.

До 2030 г Tesla би искала да пусне едновременно до десет модела електрически автомобили. Общият им годишен обем ще достигне 20 млн. броя дотогава, ако всичко върви по план.

Илон Мъск обещава да премине към напълно автоматизирано шофиране от 2016 г., като постоянно отлага съответния етап. Първоначално се смяташе, че всички електромобили Tesla, пуснати на пазара оттогава, ще могат да се движат напълно автономно, след като бъде пуснат съответният софтуер. Крайният срок непрекъснато се отлага, а наскоро стана ясно, че компонентите за комплекса FSD от четвърто поколение няма да са съвместими с електромобилите от сегашното поколение.

Най-новото изявление на Илон Мъск за автомобилите на новата платформа и способността им в повечето случаи да се придвижват без шофьор само налива масло в огъня. Клиентите, които са купували електромобили Tesla преди, може да останат разочаровани от възможностите на съществуващите системи за самоуправление.