Той също така каза, че сегашната система за класифициране на самоуправляващите се автомобили на пет нива е „глупост“ и че необоснованите твърдения около разработването на автомобили без водачи вече не увеличават стойността на акциите, както правиха преди няколко години.

В интервю за австралийските медии бившият ръководител на Dyson обясни, че има само две нива на автономност: с ръце на волана (Advanced Driver Assist Systems или ADAS) и ръце извън волана (Autonomous Driving или AD).

Той също така каза, че технологията за пълна автономия вече е налице, но проблемът е в регулациите, които в момента не позволяват пълна автономия.

Позицията на Роуан отразява предишното възприятие на бившия главен изпълнителен директор на Volvo Хакан Самуелсон по въпроса, отбелязвайки, че общественото възприемане на автономните автомобили не е толкова положително, колкото някои може да вярват.

Много хора все още са скептични относно технологията и имат опасения относно нейната безопасност.

Volvo обаче смята да продължи да разработва технологията за напълно автономни коли.