Седанът Mercedes-Benz EQE, който беше представен в началото на септември, има обща платформа с електрическия флагман EQS, но би трябвало да се окаже по-достъпен от последния. Кросоувър моделът Mercedes-Benz EQE SUV ще бъде изграден на същата платформа като седана EQE и две версии на EQS. Той ще има по-късо междуосие, което ще позволи по-лесно маневриране в тесни условия, но вътрешното пространство не е особено засегнато. Mercedes-Benz EQE SUV ще има междуосие с дължина 3030 мм, което също е много по стандартите на автомобилите с двигатели с вътрешно горене, въпреки че при седана EQE този показател е с 89 мм по-голям. По-високата каросерия и по-големите колела ще намалят пробега на кросоувъра EQE SUV в сравнение с неговия вариант - седан. Той може да измине 660 км по цикъла WLTP, а кросоувърът - не повече от 550 км. Капацитетът на батерията остава същият - 90 kW‧h, като тя може да бъде зареждана или от контакт за променлив ток с преносима мощност 9,6 kW, или от зарядна станция за постоянен ток с капацитет 170 kW.

EQE SUV ще се предлага във версии със задвижване на задните колела и със задвижване на всички колела. В първия случай единичен електромотор ще осигурява 288 к.с., а във втория - двойка електромотори ще увеличат мощността до 536 к.с. Предлага се и по-динамична версия на AMG със задвижване на всички колела и мощност 677 к.с., за която програмно се определят различни режими на работа на задвижването. Максималната мощност при тази версия на кросоувъра е с 10% по-висока от заявената максимална мощност. При шофиране по хлъзгави повърхности мощността може да бъде намалена до 308 к.с., в комфортен режим тя е ограничена до 493 к.с., а първият етап на спортния режим предвижда намаляването й с 10% от максималната (до 555 к.с.). В режим на максимална мощност версията AMG може да развие 100 км/ч за 3,4 секунди. Подобрената динамика е за сметка на по-малък пробег - автомобилът с 21-инчови колела може да измине от 375 до 470 км без презареждане. Стандартно този електромобил ще бъде оборудван с термопомпа, която позволява по-ефективно използване на заряда на тяговата батерия за отопление или охлаждане на салона.

Още в базовия вариант Mercedes-Benz EQE SUV ще бъде оборудван с два дисплея на предния панел. 12,3-инчовата секция пред очите на водача отговаря за показването на необходимата му информация, докато централната конзола блести с 12,8-инчов OLED дисплей със сензорен интерфейс. Във версията AMG кросоувърът е оборудван и с трети дисплей за пътника, на който може да се възпроизвежда развлекателно съдържание по време на шофиране. Камерата, обърната към купето, гарантира, че водачът не се разсейва. Интерфейсът MBUX предлага гласово управление на системите на автомобила и има възможност за актуализация на софтуера по въздуха. Срещу допълнително заплащане кросоувърът може да бъде оборудван с прожекционни фарове, които могат да изобразяват различни символи, включително динамични сигнали за други участници в движението, върху повърхностите пред електрическия автомобил. В САЩ Mercedes-Benz EQE SUV ще се предлага от следващата година като местно сглобяван продукт. Цената все още не е уточнена, но повечето източници се надяват, че базовата му версия ще бъде по-евтина от 100 000 щ. долара.