Обемът на продажбите се е сринал с 29,7 на сто през първите шест месеца на годината до 1 000 1999 продадени коли, след загубата на втория по големина пазар на компанията - Русия, предаде Ройтерс. В същото време групата отчита успех при продажбите на електромобили, пише БТА.

Извън Русия, където Renault спря дейностите си след руската инвазия в Украйна през февруари, спадът на продажбите е 12 на сто в контекста на кризата с полупроводниците, уточнява компанията.

Прекратяването на дейностите в Русия е лишило групата от обеми, които през първото полугодие на 2021 г. надвишиха 270 000 продадени коли. Руският пазар е изчезнал от Топ 15 на най-големите за Renault и е заменен от Италия, която вече е вторият по големина пазар след Франция.

На петте основни пазара в Европа делът на продажбите на частни автомобили Renault е нараснал до 66 на сто спрямо 53 на сто година по-рано.

Продажбите на електрифицирани модели на компанията са били 36 на сто от общите продажби в Европа през първото шестмесечие спрямо 26 на сто миналата година.