Той ги определи като „непривлекателни“ за автомобилните хора, като допълни, че те се купуват само от хора с аддиктивно поведение (б.а. - това са хора, които изпитват нужда от извършването на няква дейност или от придобиването на предмети. Тяхното поведение е подобно на лекарствена зависимост или наркомания). Това е и причината, пазарът на коли на ток да е ограничен, а прагматичните хора изобщо да не се интересуват от подобни машини, предава Automedia.

Както твърди Reuters, Таваршс е заявил, че за това положение има доста причини. Основната е слабо развитата инфраструктура от зарядни станции, както и сравнитено малкият пробег между зарежданията и неяснотата около цената на батериите в дългосрочна перспектива.

Последното се оказа сериозен пробем, след като компанията IONITY въведе нова схема да образуване на цените за зареждане, която влезе в сила от 31 януари 2020 г. Фирмата, която е съвместно предприятие на BMW, Mercedes-Benz, Ford и Volkswagen Group, премина на система на заплащане на получените киловат-часове при зареждане, което доведе до сериозен ръст на цените – близо 500%.

Според Тавареш, търсенето на електромобили ще започне да спада, след като бъдат отменени субсидиите за покупка на този тип превозни средства, предлагани в редица държави. Това вече се забелязва в Китай, където властите намалиха бонусите за клентите на коли на ток и това доведе до срив на продажбите.

Въпреки всички проблеми, в PSA няма да се откажат от развитието на електромобилите, категоричен е Тавареш. Алиансът обаче ще се опита да ги направи достъпни за хората, като създаде универсална платформа за колите на ток и така ще свали тяхната цена.