По този начин кралството работи в изпълнение на европейската директива, която постановява, че в Европейския съюз късите светлини на фаровете трябва да се използват през цялото денонощие независимо от осветеността на пътя.
Окончателната забрана за продажба на автомобили, чиито къси светлини мога да се изключват, влиза в сила на 7 февруари.  Белгия обаче не планира да въвежда глоби за шофьорите, които карат в изключени къси светлини.
"Това е много сериозна промяна на режима за движение по пътищата, затова избрахме по-плавния, постепенен начин за приспособяване на шофьорите", отбеляза Схаупе.
Според оценки на белгийското правителство след три години повечето автомобили в страната ще се движат с включени къси светлини, което "ще допринесе за промяна на навиците на останалите водачи".
Сега през светлата част от денонощието къси светлини използват максимум 5 процента от шофьорите. Според европейската статистика късите светлини намаляват вероятността от пътно транспортни произшествия с 8-17 процента
според пътните условия, допълва ИТАР-ТАСС.