Volkswagen: Очаква ни съдбата на Детройт

Мрачна картина за перспективите пред германската автомобилна промишленост обрисува шефът на Volkswagen Херберт Дис на конференция във Воолфсбург.

Обратно в новината

Коментари - Volkswagen: Очаква ни съдбата на Детройт | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Без да съм признат пророк, ще оцелеят тези, които смогнат своевременно технологично, и ценово да пуснат на пазара класове А и В с цена 6000 - 10 000 евро и собствен ход на батерии 400-600км, а като размер на автомобилите 3,6 - 4,2м. За клас С като цена 10000 - 15000 евро и 550 - 800км на батерии и размер 4,2-4,5м на автомобила. Всичко трябва да е стандартизирано от А до Я. Тепърва предстоят междудържавни сливания на автопроизводители (първата лястовица е Рено-Нисан-Митцубиши. Първото, което рябва да се направи, е да се намали теглото на автомобилите поне с 25 - 30%, като се използват новите технологии на металите и материалите. Второто нещо е да се намали челното съпротивление на автомобилите на 20 - 21, а не днешните кютуци, които въобще нямат визия за 21 век. На, някои от класовете А, В и С клиренса трябва да се увеличи с 2 - 5см. Светлините на автомобилите вече трябваше задължително да са LED така и оборудването в купето и таблото. Наблюдението на пътната обстановката, около автомобила трябва да се извършва с камери интегрирани в купето, както и масово да се използват фотоволтаични панели (капаци врати, калници и таван), както и фотоволтаична боя, с която да се покрива цялото купе. Технологиите ги има, но внедряването им е охлювско. Изоставането е с десетилетия от... Нищо чудно китайците да изпреварят всички останали автопроизводители, като за някои от тях, най вероятно, ще има реквием, ако масово не започнат да внедряват технологичните новости, както и да съчетаят човешкия фактор и роботиката. Каквото, и да правят производителите за опазване на работните места в близките десетилетия 40-70% от трудоспособното население, ще е безработно и то перманентно. Кофти времена се задават, както за производители така и за потребители, а социалната сфера се очертава, като приоритет номер 1, а структурата на общественополитическия строй подлежи на радикална промяна иначе.....

Ако трябва да сме точни, Детройт беше изоставен град много преди 2013, като причините са доста комплексни и не са само заради проблемите на автоиндустрията. Флинт, Мичиган е град призрак, превърнал се в такъв след 78-ма когато GM започват да закриват производства и много хора напускат града.

Все повече идва времето на електромобилите.Малки ,леки и все по-евтини.В последно време беше сбъркана посоката като се насочиха към мощни и огромни коли за богати..Малката костенурка беше епоха и последния повей от идеята за народната кола на добре живеещо работническо семейство.Постепенно дивия капитализъм надигна глава след като главния конкурент на Запада беше срутен.В крайна степен все повече и повече тази победа увличаше и победителите по пътя на упадъка и нечестната конкуренция.Дано в крайна степен германската практичност и инженерна мисъл развърже стягащата примка .

Избирате идиоти да ви управляват от Брюксел! Но, така е за е.ано дупе цяр няма...

Напоследък обаче "Motor City" преживява ренесанс и в него започват да се връщат щабквартирите на някои от водещите автомобилни компании като General Motors. With global headquarters in Detroit's Renaissance Center, GM manufactures cars and trucks in 35 countries. In 1996, General Motors purchased the complex and moved its world headquarters to the Renaissance Center downtown from what is now the historic Cadillac Place state office complex in the New Center district, northwest of downtown. https://link/wiki/Renaissance_Center

"простонародните вагони" фолксваген си заслужават съдбата, заради алчността на подкупните си директори. опитаха се чрез измами да претендират за високи стандарти, а всъщност са въздух под налягане. за съжаление такава е тенденцията за повечето комерсиални европейски производители, които отдавна дишат праха на американските си и азиатски конкуренти. кухи стандарти и презавишени цени - това са евро-производителите в момента

"Аналогията на Дис със съдбата на Детройт не е случайна. В средата на миналия век градът се смята за автомобилната столица на Северна Америка. Поредица от кризи, най-тежката от които през 2008 г., обаче досъсипаха "Моторния град", отслабен преди това от тежката конкуренция на японските и корейските производители, грешни ръководни решения и неприспособимост към новите условия. През 2013 г. в разгара на икономическата криза Детройт дори бе принуден да обяви фалит, в резултат на което се превърна в град-призрак с пустеещи улици, изоставени сгради и колосално ниво на престъпността. Напоследък обаче "Motor City" преживява ренесанс и в него започват да се връщат щабквартирите на някои от водещите автомобилни компании като General Motors." Двадесет години мениджъри като този не правиха нищо освен да плащат рекламни статии. Алчността им ги съсипа също като моторните царе от Детроит. Европейският пазар е слаб и фрагментиран. Най-големите пазари са Китай и САЩ жадни за електромобили. Това е. Връщане назад няма.

На ток нормите са изпълними. Обаче си е сериозна инвестиция. А и какво да правиш работниците докато преоборудваш поточната линия? Не можеш да ги нариташ в неплатен отпуск, това не е България.

Нали вие сами си написахте нормите по Евростандарта, като се надявахте да са неизпълними за вносните автомобили, а в същото време да продавате своите манипулирани коли без ефективен контрол! Май нещо не се получи, а?