У нас има 170 електрически автомобила

Електрическите автомобили, регистрирани в България, са едва 170 броя, или 0,0047% от общия брой автомобили в страната.

Обратно в новината

Коментари - У нас има 170 електрически автомобила | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

БРЦК

Електричките на батерии са неефективна междинна технология която до 5 години макс ще изчезне. В Япония качиха на серийната линия водороден автомобил с цена 50 000евро. Зарежда се за 1 мин и изминава 500км с 1 зареждане. Мерцедес планира от догодина да произвежда серийно водороден автомобил. Останалите производители също имат работещи и тествани прототипи. До няколко години водородните автомобили ще са масови и по-евтини от двигателите с вътрешно горене. Няма скъпи скоростни кутии , двигатели , инжектори , турбини, масла, трансмисии и тн и тн. А водорода е масов и лесен за производство.

Да не е след 5, ама след 20-тина години.

Рибата замирисва откъм главата! Ако държавата иска да се карат електромобили, трябва да въведе стимули за това: да намали цената (като ги освободи от мито), да премахне данъка, да изгради колонки за зареждане навсякъде... Но в това няма лапане, така че няма да стане скоро...

БРЦК

Мисля ,че държавата стимулите ги е въвела. Зареждачки няма как да изгради навсакъде - това е частен бизнес. Бензиностанциите могат да го направят. Водородна колонка зареждаща автомобила за 1мин. Батерии се зареждат за доста време така ,че електричките с батерии са отживелица - неефективни и много скъпи.

Ясно е, че ТИ искаш да караш нещо хем удобно хем евтино. Но не разбрах защо държавата трябва да ти го купува?

Българина не е узрял за такива коли. Дай му мерцедес печка.

Българинът кара на пропан-бутан. Печките ги карат в Западна Европа.

Горивата са прекалено евтини, няма достатъчно стимули. Преминаването ще стане по икономически причини, не поради екологични съображения. А и дори петрола да се върне на $100 за барел и да е 2 или 5 пъти по-евтино на ток за такситата, световната ситуация е прекалено волатилна, за да се правят смели дългосрочни инвестиции, които ще се изплащат години наред. И както стана ясно цената на петрола се определя най-вече от геополитическата ситуация, а не от кривите на търсене и предлагане.

Новата Тесла ще струва около 35 000 Долара!Пробег над 360км! За водородната Тойота да не говорим! Хонда също подготвя своя изненада! БМВ, Фолкцваген и др.също.

Коя тая нова тесла бре?

Наистина, трябва различна кола за извънградско пътуване.

Аз карам малка електрическа кола от няколко месеца. Живея в панелен блок в София. За 6 месеца съм изминал около 5000 км в София и сметката за ток на колата за тези 5000 км е между 80 и 90 лв. Карам 6 дена в седмицата като изминавам минимум 15 и максимум 70 км на ден. Зарежда се за 4-5 часа от най-обикновен контакт. На практика колата няма консумативи (например смяна на масла и филтри). Всеки сам си преценява кое му е по-изгодно, да дава по 100-200 лв на месец за газ/бензин/дизел, или да дава по 100-200 лв на година за същите километри на ток :)

Да, но това е само за градско или най-много до 100-150 км. извън София. Тук в столицата съм виждал три различни Тесли.

Не е баш така за консумативите :) Батериите си имат определен живот (цикли на зареждане) както всяка една батерия, след което капацитета им пада и в крайна сметка трябва да се подменят. Батериите в електрическите коли са от вид с най-голям капацитет на килограм (LiIon / LifePo etc) - т.е от най-скъпите. Подозирам че нов battery back за кола ще струва може би 1/3 от стойността на колата, които парички ако трябва да ги броиш след 5 години примерно (или дори 3 години ако се зарежда всяка вечер) тея 90лв за 5000км изведнъж ще станат 1500лв :)

Точно така! Пълен пакет батерии за малките електроавтомобили (между 8 и 10kWh) струва около 5000-6000 лв. И наистина имат брой цикли за зареждане. НО тези батерии не се сменят често. LiFePo батериите за автомобили при нормална употреба имат около 2000 цикъла (по 100 км на цикъл средно за 9KWh батерия, излиза 200 000 км) Дори да ги изхабяваш и зареждаш всеки ден напълно (до горе), това са около 6 години ползване, за които се изминават около 200 000 км. Като се добави и токът - около 3600 лв средно за целия пробег, излиза сума около 9000 лв за 200 000 км. За 9000 лв, при разход на газ 10/100 (градско) ще се изминат САМО около 90 000 км - т.е. 2 пъти по-малко. Като добавим: смяна масла, филтри, ремъци, водни/бензинови помпи, дюзи инжекцион, съединител, смяна гърнета и т.н. (каквито електромобилът НЯМА) , то сметката започва да става още по-неизгодна за течните горива. И така, с включена цена на батериите, разходите излизат "само" около 2 пъти и нещо по-ниски отколкото на газ и около 4-5 пъти по-ниски отколкото малка кола на дизел/бензин. Ползвам и коли на газ и на дизел , те засега все още са необходимост при дълги пътувания. Но се замислете как РАДИКАЛНО ЩЕ СЕ ПОДОБРИ ВЪЗДУХА в София, ако да кажем 50% от автомобилите използвани в града са такива БЕЗ ВРЕДНИ ЕМИСИИ.

да има големи данъчни облекчения - и сметката ще бъде друга.

Е как да има EV-та, като масово липсват зарядни станции? За автомобилите с водородни клекти от типа на Toyota Mirai да не гововорим.

Toyota Mirai ще ти легне към 90000 евро самата кола. Това за кола дето се обезценява 2.5 пъти по-бързо от "нормален" бензинов автомобил. Зарядните станции са ти най-малкия проблем.

Тока у наше село спира всеки ден,как да си купя ел кола питам аз?

Абе карай си реното, нали е много добро, кат Мерцедес :)))))))))))))))))))000