Това ли е най-якият съветски автомобил?

През 60-те години на миналия век ЗАЗ съвсем сериозно обмисля пускането на сериен суперкар и създава 5 прототипа. Научете повече за МКЗ-НАМИ Спорт-900.

Обратно в новината

Коментари - Това ли е най-якият съветски автомобил? | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

По това време се появяват доста интересни концепции в СССР. Само дето всичките се разбиват в чугунените глави на политбюро на ЦК на КПСС. В Госплана (държавния комитет за планиране на СССР) е имало много специалисти, които са се опитвали да докажата, че за нормалното функциониране на икономиката на страната трябва да се увеличи производството на леки коли до около 5 000 000 годишно. При това да е пръснато в много заводи с много конструкторски бюра. Доказвано е с цифри взети от живота, а не фантазии. Доказвали са, че един тон метал превърнат в автомобили донася в пъти повече валута от същия тон метал изнесен като метал. Доказвали са, че ако се прави това могат да спрат износа на нефт. Абе мног неща са доказвали, но целокупното политбюро на СССР трърдо е държало страната им да е с експортната листа на някоя колония.

"Мнозина от тогавашните специалисти го определят като бюджетна версия на Porsche 911". По-голяма нелепица трудно може да се измисли.

Трети ден ден държите тази глупава новина!!!!!! Що ? щото се говори за нещо си от Съветския съюз. Освен всичко - Тая червена картинка и отива да отиде в други раздели но не и в автоновините, например в исторически новини или нещо друго

Ха-ха, болшой смех .....!

Болшевики и автомобили......... стига глупости.

Ихааааа,много грозна ,бе! Като всичко с марка ГОСТ.

Докато американците по това време масово са карали Мъсъл-карс с по над 400 коня, съветският человек е измечтал Суперкар с 27 :)))

я по-добре виж англичаните по това време какво са правили! 27 коня ще ти се видят като самолет! Има даже една кола, дето ония от Топ Гиър я вкарваха в асансьор! А за дизайна си е доста приличен... Болшевики или капиталисти - винаги е имало и ще има хора, коита със сърце и душа правят дизайна на автомобилите. За съжаление сега дизайнерите са притиснати всичко да бъде по-евтино за масово производство!

Англичаните драги имат Ягуар е-тайп: 1вата серия от 1961 е с 3.8 литров двигател и 265 к.с. Отделно че е и най-красивият автомобил въобще.

вие сте ненормалници заз супер автомобил вие заз виждали ли сте бе????? то бива русофилия ама такова лизане на задници няма никъде

27 коннски сили за автомобил, който да конкурира порше...Ненормалници....Русняк кола не може да направи...Може да направи само самовар...и да пие одеколон.

Силует - бива, остъклената част също, но защо, защо, защо е вдлъбнато отпред?

27к.с. Уникално мощен автомобил. Ооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооооо...

Така де, соц суперкар! Нещо като мотокар! :) Иначе на ракети и оръжие го дакарват братушките, да ими се чудиш за другите простотии!

Така де, соц суперкар! Нещо като мотокар! :) Иначе на ракети и оръжие го дакарват братушките, да ими се чудиш за другите простотии!

Бих ги купил всичките тези стари купета, това е уникална рядкост и биха станали страшни реставрации с Порше двигатели и скоростни кутии. Идея си нямам как биха могли да се изнамерят тези гробници.

И как това купе ще издържи двигател на Порше?

всъщност на тия 500 кила, ако сложиш един двг двулитров 150 коня, ще литне!

Произведени са 6 броя. Оцелели са 4 - 3 в музей (на склад, не са реставрирани) и 1 бр - в частен автоклуб, но и него не са го пипали. Иначе това, за Porche-to е измишльотина на писалия статията - 911 се появава през 1963-та, докато първата версия на Спорт-900 е от 1957-ма. Пак добре, че не е писал, че 911 е копие на Спорт-а :-) ...и, не е пълноценна 4 местна, а 2+2 - двама възрастни + 2 деца.