Правят европейска мрежа за автомобилни зарядни станции

BMW, Daimler, Ford и VW ще обединят сили в мащабен проект за изграждането на европейска мрежа за автомобилни зарядни станции.

Обратно в новината

Коментари - Правят европейска мрежа за автомобилни зарядни станции | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

логично развитие с оглед на това, че петрола колкото и бавно все пак ще свърши. Въпроса е по какъв начин ще заменим енергията еквивалент на 93 000 000 барела петрол на ден? Съгласен съм - с електричество. Обаче колко вятърни перки и соларни панели трябва да се построят?

От един барел изизат около 72 л бензин, което се равнява на 627 kWh енергия. (Уикипедия) 627 * 93 000 000 = 58 311 000 000 = 58 311 MWh на ден. Ел. колите харчат 5 пъти по-малко енергия от ДВГ, значи 1396 / 5 = 11 600 MWh на ден. Ако приемем че слънцето грее 8 часа на ден значи трябва инсталация от 1450 MW. Това е само груба сметка, трябва да се помисли също и за съхранение на тази енергия през ноща. Ако приемем много евтината цена от $150 за kWh, за полувината дневен капацитет (6 000 000 kWh) ще са необходими близо 1 милиард долара. Не изглежда чак толкова немислимо.

Загледах се внимателно в сметката ти понеже нещата изглеждат твърде хубави. Всъщност имаш грешка от 3 порядъка (1000 пъти) 627 * 93 000 000 = 58 311 000 000 = 58 311 000 MWh на ден. После всичко се умножава по 1000 .....

Тези ел. системи с течен електролити, които се зареждат като гориво. Това е много по добро от сегашните ел. коли кожудерки. Много по дълъг живот на системата, зареждане до 8/10 минути на пълен капацитет. Има такава действаща прототипна система. Не го развиват това , защото е по малко обсебващо от колите лансирани сега от къртелите.

Екектрическите коли във всяко едно отношение по-добри от ДВГ без дори да смятаме, че нямат аспуси. Поне три пъти са по-ефективни дори от дизелите. Нямат огромен двигател отпред и тежеста е разпределена така, че колата е много по стабилна. Липсват лаговете на двигателите и ускорението е много по-добро. Няма скорости, няма съединители, няма кардани няма масла, филтри, ремъци и т.н. Дори накладките вероятно няма да се сменят, защото се използват само при резки спирания. Остават само гумите за смяна. Единствения минус, който за всички се сещат е, че и в тях ще се качат от онези малоумници, с които стана пословична марката БМВ и понеже електромобилите са по мощни ще правят още по големи глупости.

Като изключим ДВГ(един агрегат с утвърдена техн.), имат почти всичко: спирачки, окачване, кормило, климатик, охладителна с-ма (за батерията), колела с гуми, светлини, електронни с-ми (не по-малко сложни от обикновен автомобил), разпределителна кутия (знач. по-проста от скоростна, но има), полуоски (като при авт. с предно), вътрешно и външно оборудване като при останалите коли, да забравих нямат аспух (най-голямото предимство:-)) и значително по-високо тегло(400 kg) спрямо аналог. автомобил (Мерцедес Е класа), за цената не съм сигурен, но мисля че е съпоставима (М Е класа). А "минусът" който споменава "някой си" по-скоро е "+", поради пестене на "батерия" за по-голям обсег, шофьорите ще се опитват да я карат колкото се може по-плавно и със скорости много близки до разумните и разрешени. Това е най-доброто което се предлага от ел.мобилите. Още доста е нужно за да кажем, че във всяко едно отношение са по-добри.

Може да е мръсно, но е еднократно, а с горивата е всеки ден мръсно.

Еднократно ама няма отърване от него. За рециклирането и дума не се споменава. Най-новите ДВГ са изключително чисти и икономични

БРЦК

Тия пък. 30 минути ако за някои е 'бързо' , за мене не е. Водородните коли също са ЕЛЕКТРИЧЕСКИ и се зареждат за 1 минута. И са наистина ЗЕЛЕНИ , защото по МРЪСНО производство от това на БАТЕРИИ трудно се намира!!!

При 350 кВ за 5 минути ти дава достатъчно енеригя да изминеш 200 км (пресметни го сам ако не вярваш). Водородната кола се зарежда за 3 минути но това не е от значение защото на всеки 500 км трябва да ходиш до някоя станция да зареждаш, докато "мотокара" както го наричаш си го зареждаш най-вече в гаража. Много по-удобно отколкото да ходиш до "бензиностанция". Моя "мотокар" е на 20000 км и съм го зареждал на бърза станция едва 7 пъти. Тоест веднъж на 3000 км. Вярно, чакам 30 минути на всяко зареждане, но това е толкова рядко че изобщо не ме притестява. По отношение за емисиите, водородът е толкова чист колкото тока който ползваш за да го направиш. Не забравяй че за 1 кг водород се изисква 50 кВч ток. Също така водородните клетки са 50% ефикасни, значи 1 кг водород ти връща само 25 кВч енергия, с която изминаваш малко над 200 км. Батериите от друга страна са над 95% ефикасни, значи ако вложиш 50 кВч ток да заредиш батерия, тя ще ти над 45 кВч ток, с който изминаваш над 400 км. Просто казано водородните клетки горят 2 пъти повече енергия от батериите. Сам си направи извод коя кола замърсява повече и коя е по икономически рентабилна.

Не вярвам като се наложи да си смениш батерията с другата да имаш същите показатели! Според мен ще има сериозен проблем с капацитета на батериите. Тези оригинално монтирани ще са супер, но след това всички останали ако щеш и оригинални да са няма да имат същия капацитет съдейки от моя опит.

350kW мощност на станцията за 5мин зареждане не са ли 29kWh? Колко ще изминеш с 29kWh енергия?