Коментари - Най-яката ЗАЗ-ка (снимки) | Авто.dir.bg
Коментари
С вдигането на ауспусите малко се е поолял. Но няма проблем да са 4, като се има предвид, че е 4-цилиндров V-образен двигател и изходящите тръби от цилиндрите са от двете страни по две. Тоя двигател обаче не се уравновесява никак, а блокът на двигателя е от алуминий и е слаб, затова шпилките, които държат главите и цилиндрите разбиват резбата си в основата. 16 нови шпилки с М12 на долния край, метчик М12, запретнати ръкави и свободен уикенд са необходимите неща за справяне с проблема. Иначе е най-елементарният двигател за автомобил, правен някога. Въздушно охлаждане - няма антифриз, радиатор и водна помпа; въздушният филтър е маслен - няма смяна на филтър на всеки 15000км; масленият филтър е центробежен, в шайбата на коляновия вал - веднъж на 50000 км го отваряш, изстъргваш калта отвътре и това е. Карбураторчето е елементарно еднокамерно и затова от 1000-та кубика излизат само 42 коня, но ако се приспособи някаква моноинжекция, нещата могат да се подобрят значително. Този автомобил освен максималната си опростеност има и още две супер яки предимства. Първо, пред краката на водача и спътника му има много място да се изпънеш - нещо, което е рядкост. Второ, бензиновата отоплителна печка, която прави сауна даже в полярен -45 градусов студ. Това е.
Би имало смисъл да изкараш 4 ауспуха отзад само, ако изведеш всяка тръба от съответния цилиндър поотделно. Което означава липса на шумозаглушители. Предполагам знаеш как звучи този ЗАЗ без шумозаглушителите? Хората в радиус до 100 м. ще получат трайна загуба на слуха. Бензиновата отоплителна печка на нито един от 4-те ЗАЗ-а, които съм карал не работеше. Работеше на нашия през първите две години, докато беше чисто нов, от магазина, като вдигаше разхода с 3 на 100.
Предполагат се 4 гърнета, естествено. Те тръбите си излизаха от всеки цилиндър поотделно. Двете минаваха под съединителя някъде, за да отидат от другата страна и някак се събираха преди гърнето. А мястото е достатъчно за две по-малки гърнета от всяка страна. За печката си прав - моята беше махната поради пожар. И все пак докато е работила е топлела здраво, защото всеки, който е пътувал с такава я е хвалел :)
През соца един пичага от махалата беше тунинговал една зазка, но от най-първите модели, дето са краднати от ФИАТ 500. Имаше двигател на Вартбург, барната в цвят, окачване, интериор, беше сполучлива. Чудехме се как се е промъкнал покрай тия гадове на КАТ, те не позволяваха промени от оригинала. Правеха го единствено от злоба и тормоз към различно мислещите. Аз имах големи проблеми като промених някои неща по балканчето си 1974-та, добре че намерих връзки. Как да е. Тоя ЗАЗ е краднат от един успешен модел на НСУ. В случая украинецът го е направил добре, само се е оакал с ауспусите. А вътре как е, той си знае.
за двигателя; какви са спирачките; скоростна кутия? Но си мисля, че ако се по-изтърбуши да олекне максимално и с един да речем двигател от Рено Гордини 8 ще бъде осичка. Ще създава ядове на разни лъскави автомобили,;)
кво сте се захласнали по тоя инвалидизиран запорожец, бе?! пълен тешак е, сбирщайн! а ауспусите, които "отвеждат пламъците" са толкова покъртителни, като знам какви "яки", пърпорещи 42 кончета се гушат под задния капак... :)))))
Най-яката ЗАЗ-ка (снимки)
Украински тунинг любител е успял да създаде една наистина много яка ЗАЗ-ка.
Обратно в новината