Mazda разработва бензинов двигател без свещи

Следващото поколение на бензиновите двигатели от семейството SkyActiv на Mazda ще харчи поне 30% по-малко гориво от агрегатите с аналогична кубатура.

Обратно в новината

Коментари - Mazda разработва бензинов двигател без свещи | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Препратил съм линк към Мазда и се надявам поне половината от коментиращите да ги наемат веднага на работа по този проект.

За мен Мазда са едни от най- иновативните производители на автомобили. Имат невероятни постижения включително трудно използваем "ванкелов" двигател и др. нестандартни решения. Не се съмнявам, че са открили решение на въпроса и се надявам ТОЗИ път да е рационално, защото повечето от нововъведенията им не са особено рационални и имам чувството, че ги разработват с невероятен инжинерен капацитет, талант и най- вече на ИНАТ ! Пожелавам им успех!

Много инженери има тук ,но са от Селскостопнаксия -демек трактористи и зиладжиии!

Не бе, братле. Не съм инженер. Магистър съм - по история, по право и по богословие. Но работя като системен администратор, че тези техничарскигте неща са ми по-интересни...

Ако се изхарчат 1/10 от парите дадени за развитието на бензиновите и дизеловите двигатели за алтернативи като електрически или водороден, например, то резултатите биха били смайващи.

Както казаха някои колеги по-долу това с чист бензин да стане е невъзможно.Със сигурност ще запали, но няма да има достатъчно мощност и ефективност.Което ме навява на мисълта, че към бензина ще има някаква добавка която да елиминира детонациите и от там да качи и цената на горивото.Виждал съм камион да работи на бензин, не можеше да мине и 5 метра.Така, че това което са го замислили за да има успех трябва нещо революционно да измислят.Което много не ми се вярва точно Мазда да направят!

Ганьо , дето разбира от всичко в цялата вселена пак е акал на кило...

Кажи ти къв си мухльо.

Зa дa изгopи гopивнaтa cмec дocтaтъчнo бъpзo, плaмъчният фpoнт, ĸoйтo ce cъздaвa oĸoлo изтoчниĸa зa зaпaлвaнe (cвeщтa пpи бeнзинoвитe двигaтeли), тpябвa дa ce paзпpocтpaнявa c мнoгo гoлямa cĸopocт 40 - 60 m/ѕ. B тoзи cлyчaй гopeнeтo e нopмaлнo и двигaтeлят paбoти тиxo и иĸoнoмичнo. Πpи няĸoи oбcтoятeлcтвa oбaчe, пpeди плaмъчният фpoнт дa e oбxвaнaл цялaтa гopивнa ĸaмepa, зaпoчвa cпoнтaннo взpивнo изгapянe нa гopивнaтa cмec - пoявявa ce дeтoнaция. Ocнoвнaтa пpичинa зa пoявaтa нa дeтoнaция e нeпoдxoдящoтo ĸaчecтвo нa бeнзинa (по-ниско октаново число) пpи дaдeнa cтeпeн нa cгъcтявaнe нa двигaтeля. Koличecтвoтo тoплинa (a тoвa e и eнepгиятa), ĸoeтo ce oтдeля пpи дeтoнaциoннoтo гopeнe, e мaлĸo, зaщoтo oт мoлeĸyлитe нa бeнзинa изгapя caмo вoдopoдът, дoĸaтo въглepoдът пoчти нe peaгиpa и ce oтдeля във вид нa caжди. Ho пopaди oгpoмнaтa cĸopocт, c ĸoятo пpoтичa peaĸциятa нa дeтoнaциятa зa пo-мaлĸo oт eднa милиoннa чacт oт ceĸyндaтa нaлягaнeтo нa гaзoвeтe в цилиндъpa нapacтвa cĸoĸooбpaзнo. Oбpaзyвa ce мoщнa yдapнa вълнa, ĸoятo cъc cĸopocт 2000 - 3000 m/ѕ ce yдpя в cтeнитe нa гopивнaтa ĸaмepa и дънoтo нa бyтaлoтo и мoжe дa пpeдизвиĸa бъpзoтo им paзpyшaвaнe и пpeгapянe. Т.е. детонационното горини нито е ефективно - губи се мощност, нито е полазно за двигателя - поврежда го. Та, затова ме гони тази детонация...

Така е и да добвавя още един момент, че като гледан тука масово народа бърка самозапалването с детонацията. Това дето двигателя работи още няколко секунди след като извадиш ключа е самозапалване. Най- често се дължи на прегряване на елементи от главата или на гарнитурата на главата вследсвие бедна горивна смес. Детнационното горене се получава когато се кара на вискока предавка с ниска скорост и се подаде рязко газ. Тогава се чува едно характерно звънене от към цилинтрите. Най -лесно се чува на двутактов мотоциклет с въздушно охлаждане. При съвременните двигатели с еелектронно управление е трудно да се получи детонационно горене, защото компютъра има датчик за детонация и когато се появи, връща веднага аванса на запалването.

mi1en@

Какви детонации ви гонят, като бензина ще се впръсква, както е при дизела и вероятно като коммон раил ще бъде с много високо налягане, а икономията ще си дойде от по-високото КПД на този вид двигател.

Те, японците са го измислили, ще излъжат и детонацията. А вие, като не разбирате от ДВГ спрете с негативизма!

кат да речем че ша стане ама жална му майка на тоя двигател ако дойде в България да работи с леките компоти дато ги продават вместо бензин - боклук и половина няма да може и да запали даже

Това както го чета, ще е идеално за LPG газификация. Т.е. таман за БГ.

Само дето не се знае дали газта ще пламне както бензина без тия свещи ;)

ако не пламне в горивната камера, то ще "пукне" в гърнетата! Хи - хи - хи!

Ето туй Ладата ми го правеше когато и сипвах октана 76. Като ѝ извадя ключа бачкаше още поне 3 секунди и не загасяше. А беше с компресия 10:1 За да я угася о време вдигах съединителя с набита спирачка.

Какви отровни добавки трябва да има в този бензин, за да придобие характеристиките на дизел? Ясно е, че самата фракция няма способностите да гори по този начин - бензино-въздушната смес детонира. Добре, че поне в България туй нящо ще дойде 10 години след официалната му премиера, белким дотогава истината излезе наяве.

И колко октана ще трябва да е бензинът, за да избегнат детонациите!?