Масов отказ от дизелови коли в Норвегия

Март 2018 година стана най-електромобилния месец за Норвегия. От всички продадени нови автомобили през този период, цели 37.3 % са електромобили.

Обратно в новината

Коментари - Масов отказ от дизелови коли в Норвегия | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Пълен парадокс за някои наши идиоти-страната 4-та в света по производство на нефт и газ,с най-скъпия петрол в Европа вместо да си продава най-евтино както руснаците,американците и арабелите наблягат на ел. коли.......хора които гледат в бъдещето а не са си настъпили носа

Браво Хората се борят за екологичен и по-икономичен живот. Макар че са къде по-богати от повечето страни. А ние си караме трошките..уж за по-ефтино ...умираме от мръсен въздух и всеки ден пълниме резервуарите със скъпо гориво.........глупаци сме или политиците са ни продажни..или и двете

само ако знаеха, колко нефт отива за направата на една електрокола..

с новите пътни такси 3 пъти по- големи и 2 пъти по повече + забрана за дизели в някои градове. и ти да си ел кола ще избереш...

подкрепям. ел колите са пълно лицемерие!

през перода 2008-201з тия в норгето подкрепяха дизелите, и по-млаки мита имаха. от 201ч постоянно затягат условита за дизелите. и как се намира употрябавана кола бензин не е истина... има само някои японки

Ще си избереш "ветър"! Със заплата от има-няма 500 евро не можеш да си помислиш и за 10-годишен автомобил, камо ли за чисто нов, а да не говорим за електрически!

Дано се осъзнаят, че купуват прескъпа и неефектовна количка за голф. Освен, ако не им е за "гарата-барата", т.е за малки разстояния, или пък не получават гарантирано парко-място на работа, субсидии, данъчни облекчения и т.н. Иначе е ГЛУПАВО модно увлечение, особено за страна с ниски температури ;)

Има нови автомобили за по 20,000 лв. Дваваш 7,000 лв. първоначална вноска (колкото би набил в стара кошница). Остатъка от 13,000 лв. на 4% годишна лихва излиза по 239лв. на месец за 60 месеца. За тези 5 години в зависимост от това колко караш, може да не се наложи и накладки да сменяш. Всичко е в гаранция и няма непредвидени разходи като цяло. Когато в семейство с двама работещи дохода е общо 2000 лв. (1,000 евро) то не е кой знае какво. Просто Българина е свикнал всичко да му е втора употреба и не може да го убедиш в елементарни неща. Кошника за 7,000 лв. ще гушне в рамките на 60 месеца поддръжка от поне 4,000 лв. (гуми, накладки, ремъци, филтри, и прочие неща). Като тегли човек чертата, няма смисъл цялото трошене на нерви и разправия по серивизи, вместо да се качи на нов автомобил и да пътува спокойно.

Много по-добре е премиум клас кола втора ръка отколкото нова еднодневка с евтин пластмасов интериор.

Съгласен, ама ако "премиум" автомобила е на две години :). Иначе имам наблюдения върху едно BMW седма серия, една RAV4 и няколко други "кърша" все втора ръка - собствениците им вече "мигрираха" към нови автомобили

Как така ниските средни резултати на СО2 се дължат и на отказването от дизела? Дизеловите мотори изхвърлят по-малко СО2 от бензиновите, така че отказаването от дизела би трябвало да покачи средните СО2 нива. Добрият резултат се дължи само и единствено на по-добрите продажби на електрически автомобили - дай-боже всеки му.

Електрическите автомобили в момента са еко, защото са "малцинство". Ако бяха масови, преоблемите по производство на електричество и батерии щяха да обърнат нещата и под еко да разбираме ДВГ. Реално, в нашето настояще е много полезно да ползваш електромобил с автономен пробег на електричество около 50км - колкото е достатъчно за ден в градски условия (перфектно за електромобил - ниски скорости и старт/стоп режим), но и с пълноценен ДВГ (според мен дизелов, по-еко е) за извън града, без връзка между двете системи. Настоящите хибриди са безсмислени за разумен човек, а Теслите са пълен абсурд, за електрическите им камиони да не говорим.

Определено има връзка между Брекзит, Фолксвагенгейт, и настоящата мода против дизеловия двигател (последните две са част от силата на Германия). Разцепването на ЕС е в ход, а ние си философстваме дали дизела пушел много или бензина миришел на маргаритки :)