Експерт: Електромобилите ще останат нишов продукт

Изцяло електрическите автомобили ще останат нишов продукт през идните години въпреки шумните реклами около нови модели като BMW i3 и електрифицирания миниавтомобил е-up! на Volkswagen, според германски експерт.

Обратно в новината

Коментари - Експерт: Електромобилите ще останат нишов продукт | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Карайте Кракомобил - той винаги ще си бъде масов продукт!

И все пак засега не може да се вземе разстоянието София.Бургас за 2 часа с електромобил. Трябва му един ден със зареждане

Plamen

Петролните картели няма да позволят бизнеса им да пропадне.Има доста изобретения за така наречената "свободна енергия",но изобретателите им биват репресирани дори убивани.Препоръчвам ви филмчето "Thrive",а също и "The race to zero point".Има ги в zamunda.

Kalin

Докато арабите и петролните нации купуват акции на автомобилните компании така ще е.Единствено чрез принуда могат да се променят нещата а и цените на тези коли да паднат до нивата на бензиновите че и под тях което е реално като се има предвид какво се влага в тях реално.

Всичко зависи от развитието на технологията за производство на батерии. Всички автомобилопроизводители сега се стремят да разработят по-евтини и по-ефективни батерии. Който постигне първи пробива при батериите ще наложи масово електромобилите си, така както ябълките наложиха айфоните си.

Експертът може и да е прав, но това е само защото автомобилните компании нямат голям интерес да инвестират в развитието на електомобили. Как иначе да си обясним, че моделите на Тесла забиват в земята всички техни псевдо напъни.

Това което пишеш първо го провери преди да го напишеш.Тесла е наистина добра концепция но докато стигне до реално производство ще минат доста време а другите вече продават. А и тези цени като на европейските и японските коли електрички със сигурност няма да могат да постигнат поради скъпотията на батериите които ще ги прави Панасоник а не Тесла.

Мойте уважения, но Тесла отдавна не е концепция. Има продадени над 30 000 автомобила, и реално заплашва останалите производители да промени пазарният дял при марките в близко бъдеще!

На този експерт явно някой му е платил да дрънка глупости. Изцяло електрическите автомобили са неизбежни. Който е умен и го разбира ще осъзнае, че именно сега е моментът да си купи такава кола, и разбира се да се научи да я кара, защото тези автомобили са по-динамични и изискват различни навици. Що се отнася до BMW i3 - отново безсмислената гъзария на тази марка - тежка кола, тромава, претрупана, непрактична...

Абе трудно ми е да си представа електрически автомобил при температури по ниски от -10С и по високи от +28С. Къв чеп ще търся в нея. Или пък да се натоварят 4 човека и 4 куфара

И аз не мога да си го представя в Поло например :) може и да влезнат в Х5. сами трябва да си направиме изводите защо няма ел. коли с капацитета на Х5 ...

Ама вие нищо не сте разбрали не питам колко е бързичка или колко може да поеме като товар. Въпроса ми е прост. Ако колата е само електрическа как се топлим зимата и охлаждаме лятото. Освен това трябва да ви е ясно, че електрическите коли са забранени да се движат по магистрали. По простата причина, че като им спаднат акумулаторите остават на пътя и трябва да бъдат извозвани до най-близкия изход. Затова германците са се изцепили, че електрическите коли ще заемат само някой ниши. Примерно там където се движат електрокарите, летищата, жп гарите, голф, складове и т.н.

Ficho

До 2025 има още 11 години. За това време може много нещо да се направи - примерно да се внедрят нови типове батерии, които или да са много по-ефективни или много по-евтини. Вече има потенциални технологии, кой може да предрече какво ще се случи... Подобни изказвания за мен са предизвикани или от страх от новостите или от директен интерес на някои бизнеси, които се опасяват че или ще станат излишни или в случая с Даймлер - на факта че от известно време са догонващи в технологично отношение спрямо конкуренцията в сегмента си и това което ги крепи е страхотния престиж и многото почитатели. Но електромобилите са друга ниша и играта почва от начало.

Ами в момента в Норвегия пазарния дял на елктрмобили и плъг ин хибриди е 12%. В холандия пък е към 11%. В САЩ за една година продажбите се удвоиха и вече са почти 1% и се увеличават.

Хибридите трупат точки, понеже са доста по-практични, реално електромоторът спомага за по-нисък разход... но "баш" електромобилите нямат бъдеще. Поне не и в близките години. Евтино излиза да се возиш, но цената им е много висока - отделно пък батериите като трябва да сменяш ... приготви "n" на брой хиляди лева... Не е оферта за момента.

Цените на електромобилите и батериите ще паднат бързо. Батерията ако те тревожи че ще се развали можеш да си я вземеш под наем. Рено го предлагат като възможност. При цена на пробег 2-3 лв на километър и никаква поддръжка на двигателя, максимален въртящ момент при нула оборота, никакви скорости и съединители единствения проблем за момента е цената, която пада с всяка година и след 6-7 години никой няма да иска бензин или дизел. ДВГ ще бъдат просто бензинови генератои които удължават пробега като ти падне батерията като на BMW i3 примерно.