Българите масово предпочитат да пътуват с автомобили

Българите обичат да пътуват с автомобили, но карат едни от най-старите коли в ЕС и водят по брой на жертви при ПТП-та.

Обратно в новината

Коментари - Българите масово предпочитат да пътуват с автомобили | Авто.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018

Коментари

Ами държавата да направи приятен, удобен и подходящ по време общенствен транспорт и една част от българите ще се откажат от колите. Аз лично бих се отказал веднага, защото всеки път като карам се чудя какво ще ме срещне на пътя и дали ще има уменията да избегна фаталния удар - кеф ти челно, кеф ти странично, кеф ти отзад , това е някакъв кошмар да шофираш в България. Другата част никога няма да се откажат - социалистическия синдром за коли още е не отминал , а няма и да отшуми ...

най-стари коли, най-стари рейсове, най-вредна храна, най-боледуващи плебей, най-малка раждаемост, най-висока смъртност,най- висока безработица, най-ниски заплати най- уядени и най-корумпирани чиновници в резултат на 30 години мутренско псевдоуправление на държавата.

Състоянието на пътищата е плачевно. Това е причината за катастрофите, както и ниската култура на шофиране, съчетана с липсата на контрол. Това, че колите са стари е по-скоро лошо за качеството на въздуха в големите градове!

За градовете не знам, ако живеех в град, вероятно дори нямаше да имам кола. Ако ми трябва - ще си наема - по-евтино е. Но ако живееш на село - кола трябва. Моето село е на 15 км от Варна. Автобус има сутрин в 7, после в 11, после вечерта. Обратно последният автобус е в 5 вечерта. Аз ако работя до 6, как да се прибера? Да не говорим, че ти отива целия ден да отидеш до града. Билетчето е 2 лева. Значи да отида и да се върна 4 лева плюс изгубеното време за чакане и вървене. С кола ми излиза 5 лева... А сега ми кажете как да ползвам обществен транспорт след като с личната ми кола не губя цял ден и цената не е кой знае колко голяма, но мога да планирам кога да тръгна и кога да се върна. А ако живеех по-далеч - не ми се мисли!!! Сигурно отпуск трябва да си взема

БРЦК

В София е същото. С кола излиза по-евтино и много по-бързо. Е как да ползваме градски транспорт?

ако тъпаците които проектират софя бяха направили нормални тротоари с нормални плочки и вело алеи и места за паркиране на колите (да не спират по улиците или тротоарите) съм сигурен че щеше да е различно, но с тия кметове, и общинари и мафия е така!

После реват за спасяването на БДЖ...

Защо хората превишават ограничената скорост? Защото се дава възможност да се прави това. Ако максималното ограничение в България е 140км/ч, не трябва ли при ГТП да се поставя ограничител на всяка кола да не може да вдига повече от 140км/ч? Колите, които караме не са произведени за нас и за нашата култура. Ние коли не произвеждаме. Колата е оръжие, а това което става е гражданска война.

Стига с това превишаване на скоростта. Убива НЕСЪОБРАЗЯВАНЕТО на скоростта с обстановката. Има хиляди места, където ограничението е безумно и при нормални условия може да се премине безопасно с над два пъти по-висока скорост, отколкото е ограничението. Докато се набляга на спазването на ограничението, а не на съобразяването на скоростта с обстановката, статистиката ще е подобна. Примерно случаят в Своге -- въпросният завой се взима безпроблемно с 60 км/ч при сухо време и автомобил в адекватно техническо състояние. Ограничението беше 40, а сега е 30 км/ч! А с велосипед спокойно се развиват 35 км/ч! И то защо? Защото при мокро време и лигав път, автобусът, който катастрофирал, бил минал с 52 км/ч. И някой решава да си измие ръцете, като коригира ограничението....

И винаги с одеало в колата!

Ако искам да ида до областния град ми трябват 20 кинта за билетче. Ако искам да ида до София 40 ! Отделно там трябва да се набутвам за такси . А с колата ми излиза по евтино и отивам точно до където трябва да ида.

Това е защото българинът е "беден" и бензинът е "евтин". Освен това българинът много държи да бъде и 'роб" - моля, не отнемайте това право на българинът, който би се чувствал изключително трагично, ако си признае, че не е чаааааак толкова беден, колкото се изкарва, и за простотията му не са виновни нито робството, нито комунистите, нито Костов, а собствената му малоумност. Апропо, "бедните" българи редовно задръстват курортите в Гърция - беднотия, бате. С колите е същото - всеки реве, че нямало закони, но паркира в тревата, щото "ми къде да паркирам, бате", всеки мрънка, че нямало пари, но в Кауфланд и Била не можеш да се разминеш от пълни колички, всеки обяснява колко било зле тука, но дъни чалга на макс по нощите и се мисли за безсмъртен и те така, те. Мат'риал!

Точно в 10-ката. Браво

С кола човек е много по-мобилен и си върши много повече работа. Освен това в сравнение с градския транспорт е по-евтино и няма това чакане.

Да и пътуване с автобус извън града излиза по-скъпо, от колкото сам с кола....

Причината за смърта по пътищата не е само в старите коли. Виновни са и пътищата, но най-виновни са хората. Какво е виновна възраста на автомобила на идиота каращ в най-лявата насрещна лента на магистрала например? Или в насрещното по алея Яворов" в София. Или неспиращият на знак стоп? Или пък малоумното кръстовище "петолъчката", коеот десетки години нито едн от управлавящите не се сети да "поправи" с кръгово движение. И да измести едини от пътищата с 200-300 м., за да не се събират 5 пътя на едно невралгично място. Проблема се реши отсамосебе си с построяването на магистрала Тракия. Вече на "петолъчката" не умират хора, това подобрява статистиката. Трябват повече образувателни къси филчета колкото еддан реклама. които да обяснят какво е аквапланинг, какви са последствията, причините и как да се избегне и процедира. Също за поледиците. За дъжда, за недозавиването и за презавиването, за особеностите на автомобил с предно, със задно и с 4х4. Ако забелязвате, смърноста намалява, смятам че донякаъде е следствие от повечето километри магистрали. На магистарлата стават по малко катастрофи, но за сметка на това с по-тежки последствия.

Петолъчката е кръгово от 2012.

Аз виждам подобрение в шофьорите и все по-малко са тези които не спират да изчакат пешеходците. Проблем остават тези без книжки и с купени книжки.

с какво да пътуваме? С влакове дето се палят или закъсват редовно, да не говорим, че вонят а прозорците не се затварят, или не се отварят Или с автобуси - случайни от "случаен превоз", дето не си знаят годините и не се знае кой ги кара и как са подържани По добре стара кла ама да си е твоята, така поне може да се погрижиш да е наред. А който не ще , еми негов проблем