Компанията Volkswagen разширява задвижващата гама на бестселърите Tiguan и Passat, както и на новия Tayron. Досега изборът там беше доста ограничен, но сега се добавят най-мощните бензинови двигатели с турбокомпресор 2.0 TSI 4Motion. Те са комбинирани със задвижването на четирите колела 4Motion като стандарт. Тази комбинация позволява на Passat и Tiguan да теглят товари до 2200 кг, а Tayron със съответното оборудване ще може да тегли до 2500 кг.

Вижте новите Volkswagen Tiguan, Tayron и Passat  >>  >>  >>

Новите модели Volkswagen Tiguan и Tayron могат да бъдат конфигурирани като 2.0 TSI 4Motion с мощност 204 к.с. или 265 к.с. Новият Volkswagen Passat 2.0 TSI 4Motion обикновено се предлага с по-мощната версия с 265 к.с. Стартираха продажбите на новите модели на Volkswagen със задвижване на всички колела на някои пазари в Европа. Бензиновите турбомотори допълват най-мощния турбодизелов двигател 2.0 TDI с максимална мощност 193 к.с.

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4Motion

Снимка: Volkswagen

Задвижването на четирите колела 4Motion и на трите модела използва диференциал за предаване на мощността към задната ос, която според Volkswagen се характеризира с интелигентно управление на тягата. При нормални условия на шофиране, например в града на сухи пътища, се задвижва само предната ос. Това има за цел да спести гориво. Само когато са необходими по-високи натоварвания или когато едно колело е изложено на риск от загуба на сцепление, задният мост се включва в задвижването 4Motion чрез диференциала и карданния вал.

Задвижването на четирите колела обаче може да се активира и ръчно, за да има възможно най-добро сцепление, например на заснежени пътища. Моделите със задвижване на четирите колела с допълнителен теглич за ремарке предлагат още една техническа характеристика. Веднага щом системата 4Motion разпознае прикачено ремарке, допълнителният профил на шофиране "Ремарке" се активира автоматично. След това интелигентният диференциал разпределя мощността между предния и задния мост по оптималния начин за работа с ремаркета.

Volkswagen Passat 2.0 TSI 4Motion

Снимка: Volkswagen

Новите Volkswagen Tiguan и Passat 2.0 TSI 4Motion са предназначени за ремаркета с тегло до 2200 кг. В зависимост от оборудването, новият Volkswagen Tayron 2.0 TSI 4Motion е одобрен за натоварване на ремарке до 2500 кг със спирачки при 12% наклон. Новите модели Volkswagen Tiguan и Tayron 2.0 TSI 4Motion се предлагат в първото ниво на мощност с 204 к.с. Максималният въртящ момент от 320 Нм се достига още при 1400 об/мин и се предава на задвижването на четирите колела чрез 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител DSG.

Разходът на гориво по WLTP е между 7,5 и 8,3 л/100 км, в зависимост от моделната серия и оборудването. Това се компенсира от данни за производителност от доста над 220 км/ч за максимална скорост и под 7,5 секунди за спринта от 0 до 100 км/ч. Максималната мощност от 265 к.с. и идентификацията на двигателя разкриват, че аналог на тази машина с идентична производителност задвижва и Volkswagen Golf GTI.

Volkswagen Tayron 2.0 TSI 4Motion

Снимка: Volkswagen

Инженерите на Volkswagen обаче специално са приспособили двигателя за използване в по-големите модели Tiguan, Tayron и Passat и са увеличили максималния въртящ момент. Вместо 370 Нм както при Golf GTI с предно задвижване, двигателят на Tiguan, Tayron и Passat със задвижване на четирите колела развива максимален въртящ момент от 400 Нм от 1650 об/мин.

Най-мощният 4-цилиндров бензинов турбомотор TSI от тези три серии винаги е съчетан с най-спортното оборудване R-Line. Новият Volkswagen Passat 2.0 TSI 4Motion ускорява от място до 100 км/ч за 5,8 секунди с този бензинов двигател, а максималната скорост е 250 км/ч. Съответстващите стойности за двата SUV са 5,9 секунди и 242 км/ч за Tiguan и 240 км/ч и 6,3 секунди за новия Tayron. Стойностите на WLTP са между 8,0 и 9,0 л/100 км, в зависимост от серията на модела и оборудването.

Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4Motion

Снимка: Volkswagen