Volkswagen постигна нов рекорд за ефективност на пистата в Нардо, Южна Италия. Новият Volkswagen ID.7 Pro S със стандартно оборудване и мощност 286 к.с. измина разстояние от 941 километра само с едно зареждане на батерията от 86 кВтч . Това значително надвишава максималния обхват на модела според WLTP от 709 км с цели 232 км или 32,7%.

По време на 941-километровата дистанция, ID.7 Pro S имаше среден разход от само 9,2 кВтч/100 км. Преобразуван в дизелов еквивалент, средният разход, постигнат в Нардо, съответства на около само 1 л/100 км. Целта на теста беше да се определи максималната ефективност на ID.7 Pro S, а постигнатият разход от само 9,2 кВтч/100 км е доста по-нисък от комбинирания разход на енергия според стандарта WLTP, който е между 13,6 и 16,2 кВтч/100 км.

Снимка: Volkswagen

Тестовото шофиране с новия ID.7 Pro S е било осъществено през декември от професионалните шофьори на Volkswagen Driving Experience на пистата в Нардо при температури от 5 до 15 градуса по Целзий. Нейната 12,5-километрова дължина позволява да се симулират ефективно широк спектър от сценарии на трафика и тестове за издръжливост. Средната скорост по време на теста за ефективност е била 29 км/ч, което съответства на типичните скорости в час пик в големите градове.

Според последния "Индекс на трафика" от навигационната програма TomTom, тази цифра варира от 22 км/ч в Хамбург до 31 км/ч в Амстердам. Реалният пробег, постигнат при реални условия, варира в зависимост от стила на шофиране, скоростта, използването на функции за комфорт или спомагателно оборудване, външна температура, брой пътници и товар, топография и процеса на стареене и износване на батерията.

Снимка: Volkswagen

Новият Volkswagen ID.7 Pro S с батерия от 86 кВтч е проектиран като сериен модел за възможно най-голяма ефективност и има един от най-високите обхвати в своя клас. Тестовата кола не е претърпяла никаква форма на техническа модификация за теста и идва директно от завода за електрически автомобили в Емден. Основите за изключителната ефективност на ID.7 Pro S са добрата аеродинамика, с коефициент на съпротивление само 0,23 и най-съвременната задвижваща система.

Създаден за максимална ефективност в ежедневието

Иновативното, високоефективно задвижване, известно като APP550, е икономично, но въпреки това изключително мощно. Електрическият мотор, интегриран в задната ос, развива максимален въртящ момент от 545 Нм и позволява на Volkswagen ID.7 да ускори от 0 до 100 км/ч за 6,6 секунди. Средният разход по WLTP e между 13,6 и 16,2 кВтч/100 км, а зареждането на батерията от 10% до 80% отнема около 26 минути, на бърза станция от 200 кВт. С този капацитет на зареждане моделът приема енергия за още 244 км само за 10 минути.

Снимка: Volkswagen

"Виждаме положителна тенденция в поръчките в Европа и в момента продаваме повече модели ID.7 от Volkswagen Passat. Това показва, че ID.7 е значимо електрическо допълнение към продуктовото портфолио на марката и се присъединява към нашия успешен Passat, като подходящ модел и за шофьори на дълги разстояния и като служебна кола", каза Мартин Сандер, член на управителния съвет, отговарящ за продажбите, маркетинга и следпродажбеното обслужване на Volkswagen.