Екипът на Volkswagen Швейцария, ръководен от директора на проекта Феликс Еголф, експерт по шофиране на дълги разстояния с електрически автомобили, успешно измина общо 794 километра с едно зареждане на батерията за време 15 часа и 42 минути, управлявайки новия изцяло електрически Volkswagen ID.7 Pro S. Това значително надхвърля максималния комбиниран пробег на модела до 709 километра според WLTP. Комфортният туристически седан беше управляван по обществени пътища и при нормален трафик през цялото дневно пътуване.

Новият Volkswagen ID.7 Pro S е оборудван с батерия с нетен капацитет от 86 кВтч и е проектиран за възможно най-голяма ефективност. Седанът е едно от електрическите превозни средства с най-голям пробег в своя клас. Германският електромобил е управляван по около 81-километрово шосе в столичния район Цуг, южно от Цюрих. Профилът на маршрута е съобразен с ежедневното шофиране и включва основни булеварди, магистрални участъци и селски пътища с хълмисти преходи.

Volkswagen ID.7 Pro S

Снимка: Volkswagen

Осем различни шофьори са изминали общо 794 километра в два последователни дни само с едно първоначално зареждане на батерията. Това е приблизително еквивалентно на маршрута от Базел до Емден в Северна Германия, където е произведен Volkswagen ID.7. Средният разход е изключително нисък - едва 10,3 кВтч/100 км. За сравнение най-ниската стойност на модела според WLTP е 13,6 кВтч/100 км. Приравнен към дизелово гориво, постигнатият среден разход отговаря на едва около 1,1 литра на 100 км.

Пробегът от 794 км е изминат през деня при нормален трафик в средата на миналата седмица, със средна скорост от 51 км/ч. Показаният оставащ обхват е 2 километра. Друга интересна подробност е, че управляваният модел не е най-благоприятният вариант на оборудване на ID.7 Pro S. Според изчисленията на WLTP, автомобилът, който разполага с допълнително оборудване като пакет Comfort, пакет системи за подпомагане IQ.DRIVE, външен пакет Plus и термопомпа, би достигнал пробег от 700 км по WLTP.

Volkswagen ID.7 Pro S

Снимка: Volkswagen

Изключително енергийно ефективното шофиране е областта на експертизата на Феликс Еголф. Той е така нареченият хипермилер - шофьор, който изминава максимален пробег с един резервоар или с едно зареждане на батерията. През 2020 г. и 2021 г. швейцарският пилот направи две рекордни карания с Volkswagen ID.3. Веднъж той значително надхвърли теоретичния обхват на ID.3 First Edition от Цвикау в Саксония (Германия) до Шафхаузен (Швейцария), като измина 531 км. При втория опит за рекорд с по-голяма батерия, ID.3 Pro S успя да измине общо 602 км с едно зареждане, минавайки през 15 алпийски прохода и с 13 000 метра надморска височина.

Volkswagen ID.7 Pro S

Снимка: Volkswagen

Благодарение на новото си ефективно задвижване и отличната аеродинамика с коефициент на съпротивление от 0,23 в зависимост от оборудването, новият Volkswagen ID.7 Pro S е шампион по ефективност сред серийните модели и е много икономичен на пътя. В зависимост от допълнителното оборудване, комбинираният разход, определен за ID.7 Pro S според WLTP, варира от 13,6 до 16,2 кВтч/100 км. С най-благоприятното оборудване за пробег, обхватът достига до 709 км.

Volkswagen ID.7 Pro S

Снимка: Volkswagen

Времената за зареждане са кратки. За 10 минути - времето, необходимо за кафе пауза - батерията се зарежда с енергия за приблизително 244 км при зарядна мощност от 200 кВт. За около 26 минути се зарежда отново от 10 до 80%. Опционалното устройство за планиране на маршрути за електрически превозни средства в ID.7 също е полезно, тъй като то изчислява оптимален маршрут, като взема предвид текущия заряд на батерията и наличните станции за зареждане по маршрута.

Устройството показва на водача най-добрите точки за зареждане и планира необходимите спирки, за да направи пътуването възможно по-ефективно. Технологията също така взема предвид данни за трафика в реално време, за да намери най-бързия и удобен маршрут.

Volkswagen ID.7 Pro S

Снимка: Volkswagen