Вижте снимки >> >> >>


Името на колата, събрала всички суперлативи, идва от това на белгийския автомобилен пилот Луи Широн (1899-1979), а моделът идва десет години след предишното чудо на механиката и автоматиката на Bugatti - Veyron, съобщава БГНЕС.

Chiron е супер във всяко едно отношение, уверяват от Bugatti - тя е супер бърза, супер мощна, супер луксозна и супер ексклузивна.

Новото чудо на Bugatti носи много от предишния модел Veyron, естествено усъвършенстван, доколкото нещо толкова добро може да бъде усъвършенствано, но има и леко намигане към "57 Atlantic" - най-великолепната кола на Bugatti отпреди Втората световна война. Приликата е в извивката на силуета и решетката на радиатора във формата на подкова.

Chiron е резултат от нашите усилия да подобрим още повече и без това най-доброто", уверява президентът на Bugatti Волфганг Дюрхаймер.

Според него този модел е "тествал границите на физиката".

Двигателят е с обем на 8 000 кубика има 4 турбокомпресора и 16 W-образно разположени цилиндри. Мощността е от 1500 к.с. и 1600 Нм въртящ момент - 25% повече от Veyron и седем пъти повече от Volkswagen Golf GTI.

Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 2,5 секунди, а от 0 до 300 км/ч за 13,6 секунди.

Максималната скорост е от 420 км/ч.

Bugatti не съобщават каква ще е цената на новия модел, но според генералния директор на автосалона в женева Андре Хелфти, ще е почти двойно на Veyron - около 2,4 млн. евро.

Той ще бъде произведен само в 500 брой и вече има около 150 поръчки.