Skoda направи електрически кросоувър за ралита
Новият състезателен модел Enyaq RS Race е базиран на Enyaq Coupe RS, но е по-нисък, по-широк и значително по-лек
Подразделението за състезателни автомобили на чешката марка Skoda - Skoda Motorsport, представи най-новата версия на наскоро показания изцяло електрически състезателен модел Enyaq RS Race. Тази концепция подкрепя разработването на иновативни технологии, служейки като пилотен проект за бъдещи производствени модели, носещи състезателната ДНК на чешката марка.
Вижте как изглежда състезателната Skoda Enyaq RS Race >> >> >>
По-ниският и по-широк концептуален автомобил включва иновативни, устойчиви композитни части, които осигуряват същите предимства по отношение на твърдостта и теглото като въглеродните влакна, допринасяйки за общо намаляване на теглото с над 300 кг в сравнение с новата Skoda Enyaq Coupe RS, на която е базиран.
Създателите на концепцията Skoda Enyaq RS Race са използвали биокомпозитни части за създаването на брони, калници, покрив, странични прагове и спойлер, а те присъстват и в кабината на арматурното табло и панелите на вратите. За да се намали теглото на концептуалния автомобил Skoda Enyaq RS Race, е помогнало използването на поликарбонатно стъкло. В резултат на всички промени масата на електрическия автомобил е намалена с 316 кг до 1946 кг.
Състезателният автомобил Skoda Enyaq RS Race е получил и 20-инчови джанти, както и карбоново-керамични спирачки с 10- и 4-бутални апарати. Моделът се различава от серийния спортен кросоувър по по-масивните брони, прагове и калници с агресивни брони, голям дифузьор и минималистични външни огледала с необичаен монтаж. Преработеният интериор запазва 5-инчовия виртуален инструментален панел и 13-инчовия сензорен екран на информационно-развлекателната система.
Концептуалният Enyaq RS Race разполага и със спортни седалки Atech с 6-точкови предпазни колани, бързо освобождаващ се волан и предпазна клетка. Освен това, той разполага с автоматична система за пожарогасене, както и с първокласна аудиосистема Havas, която придава на електрическия автомобил характерен звук за моторни спортове при скорости над 30 км/ч.
Концептуалният състезателен автомобилът е получил ново шаси, регулируемо спортно окачване с нови пружини и амортисьори, хидравлична ръчна спирачка и намален със 70 мм пътен просвет до 116 мм. Новата Skoda Enyaq RS Race със задвижване на всички колела е оборудвана със стандартна система с два електромотора, чиято обща мощност е 340 к.с. Максималната му скорост е електронно ограничена на 180 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,6 секунди, което е с 0,9 секунди по-малко от серийния модел.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.