Електрическият кросоувър Skoda Enyaq дебютира през есента на 2020 г. и оттогава са продадени повече от 250 000 бройки, включително и от версията Enyaq Coupe. Освен това в Германия Enyaq стана вторият най-популярен модел на Skoda, тъй като през миналата година там бяха продадени 25 000 коли, с което моделът се нарежда след Octavia. По време на производството си Enyaq претърпя няколко технически актуализации, но дизайнът му не се промени. Сега дойде време за фейслифт.

Вижте новите модели Skoda Enyaq и Enyaq Coupe  >>  >>  >>

Кросоувърът Skoda Enyaq е изпробвал най-новия корпоративен стил, наречен Modern Solid (Модерен и солиден), който се характеризира с новото лице, наречено Tech Deck с двуетажна оптика и единична черна ивица по цялата ширина на предната част. Формата на бронята е променена, фугите между отделните детайли са намалени и в крайна сметка всичко това е направило електрическата кола малко по-рационална. При кросоувъра Enyaq коефициентът на аеродинамично съпротивление Cd е намален от 0,256 до 0,245, а при версията Enyaq Coupe - от 0,234 до 0,225.

Skoda Enyaq и Enyaq Coupe

Снимка: Skoda

Вече в основната конфигурация на Skoda Enyaq са инсталирани LED фарове, а сред опциите има матрична оптика, като всеки фар се състои от 36 сегмента. Дизайнът на колелата е променен, като минималният размер е 19 инча, появил се е нов зелен цвят на каросерията Olibo. Декорацията на задната част е почти недокосната. С новата предна част, Enyaq стана с 9 мм по-дълъг и сега е 4658 мм, въпреки че Enyaq Coupe добави само 5 мм до 4658 мм. Запазва се пакетът Sportline, който включва черен декор, защитни панели в цвета на купето и джанти с диаметър 20 или 21 инча.

Skoda Enyaq и Enyaq Coupe Sportline

Снимка: Skoda

Обновената Skoda Enyaq напълно загуби характерните емблеми на Skoda, както на предния капак, така и на волана. Сега там е изписано името на марката Skoda с новия фирмен шрифт. Новата главина на волана е единствената видима промяна в интериора. Но основното оборудване е разширено, като има отопляем волан и предни седалки, както и тризонов климатроник, а мултимедийната система има нови функции и приложения.

На основния екран се появи виртуален бутон за включване на цялото отопление наведнъж, което е много полезно през зимата. Гамата от системи за активна безопасност и асистенти е разширена. Системата за паркиране вече може да се управлява дистанционно от смартфон, освен това може да запомни последните 50 метра от маршрута до мястото за паркиране и да го възпроизвежда всеки път, когато паркирате, като разпознава местоположението с помощта на GPS координати.

Skoda Enyaq Coupe Sportline

Снимка: Skoda

По отношение на задвижването на Skoda Enyaq и Enyaq Coupe, последните промени бяха направени преди година, така че сега няма големи подобрения. Вече има версии със задно задвижване на Enyaq 60 с мощност 204 к.с. и батерия от 59 кВтч, и Enyaq 85 с мощност 286 к.с. и капацитет 77 кВтч. На върха в гамата е Enyaq 85x със задвижване на четирите колела и мощност 286 к.с. с батерия от 77 кВт.

Подобрената аеродинамика направи възможно увеличаването на автономния пробег с едно зареждане. Например, за основната версия този параметър се увеличи от 401 на 437 км според цикъла WLTP. За най-рационализираната модификация Enyaq 85 Coupe, пробегът се е увеличил от 577 до 596 км. Електрическият кросоувър със задвижване на всички колела вече ще може да изминава 549 км по цикъла WLTP, а версията купе има 558 км.

Skoda Enyaq

Снимка: Skoda

Мощността на зареждане с постоянен ток също е увеличена. Моделът с базовата батерия вече може да се зарежда със 165 кВт вместо досегашните 120 кВт, а за версиите с голяма батерия, мощността е увеличена от 135 на 175 кВт. Със същата мощност могат да се зареждат моделите с два мотора.

Фейслифтът все още не е засегнал само топверсията Skoda Enyaq RS с два двигателя с мощност 340 к.с Този кросоувър ще бъде модернизиран по-късно. Приемането на поръчки за всички останали опции ще бъде отворено на 9 януари. В Европа Skoda Enyaq с новото лице ще струва от 44 000 евро.