S-класата на Mercedes-Benz ще може да се движи автономно до 95 км/ч
Германската федерална служба за автомобилен транспорт одобри новата версия на системата за автоматизирано шофиране Drive Pilot
Компанията Mercedes-Benz обнови своята автоматизирана система за шофиране Drive Pilot и вече получи одобрението на Германската федерална служба за автомобилен транспорт. С този крайъгълен камък всичко е готово за предстоящото пускане в продажба в началото на 2025 г. в Германия. Тази актуализация прави Drive Pilot най-бързата сертифицирана система за автоматизирано шофиране от Ниво 3 в стандартен производствен автомобил.
Опционално системата се предлага за два луксозни седани - S-класата и EQS. Цената на Drive Pilot остава непроменена - от 5950 евро. Автомобилите със системата Drive Pilot, които вече са произведени, ще получаат актуализацията безплатно - или чрез ъпдейт от интернет, или по време на посещение в сервиза. Не е необходимо потребителите да променят никакви компоненти на автомобила за актуализацията на софтуера.
"С иновативните технологии от Mercedes-Benz винаги искаме да предложим на нашите клиенти добавена стойност. Когато системата Drive Pilot е активирана, е възможно да се концентрирате върху други неща, докато автомобилът поеме задачата за шофиране. С допълнително разработената версия, която вече е сертифицирана от Федералната служба за автомобилен транспорт на Германия, това е възможно и при 95 км/ч в Германия при определени условия. Много съм горд, че най-бързата система в света за условно автоматизирано шофиране идва от Mercedes-Benz. Уверен съм, че с нашия подход, фокусиран върху безопасността, сме на прав път да отпразнуваме скоро още постижения в автоматизираното шофиране", сподели Маркус Шефер, член на борда на директорите на Mercedes-Benz Group AG и главен технологичен директор, развитие и продажби.
С това най-ново надграждане системата Drive Pilot може да се използва в трафик до 95 км/ч при определени условия по цялата германска мрежа от аутобани, дълга 13 191 км. Това позволява на клиентите да шофират по-често и за по-дълги периоди от време в автоматизиран режим на шофиране, докато използват свободното си време по-добре. Когато системата Drive Pilot е активирана, законно е разрешено водачът да се наслаждава на други дейности, като гледане на телевизия или дори стрийминг на филм чрез услуги като приложението Ridevu на Sony, четене на вестник, физически или чрез системата MBUX, работа или просто почивка, докато колата се движи напълно автоматизирано.
Системна архитектура за безопасност
Безопасността остава основен приоритет за тази актуализирана версия на Drive Pilot. Ето защо системата има важни функции като електричество, управление и спиране, които са вградени два пъти. Ако е необходимо, системата винаги може да прехвърли задачата за шофиране обратно на човека зад волана. Ако водачът не успее да поеме обратно управлението дори след все по-спешни подкани и изтичане на времето за поемане, например поради сериозен здравословен проблем, системата контролирано спира автомобила до покой, докато включва аварийните светлини.
Използват се повече от 35 сензора като камери, радари, ултразвукови сензори и лазерен радар. Те работят според различни физически принципи и по този начин създават резерви за прецизно откриване на околната среда в реално време. За Ниво 3 и по-високо, използването на лазарен радар е от съществено значение за Mercedes-Benz за безопасно автоматизирано шофиране. В комбинация с много подробна дигитална карта, специална система за позициониране гарантира, че Drive Pilot знае точно по коя магистрална лента се движи автомобилът и то в рамките на няколко сантиметра.
Бъдещето на автономното шофиране
Развитието на Mercedes-Benz продължава с цел да предложи на клиентите още повече: по-високи скорости, по-дълго време на шофиране без намесата на водача и още повече комфорт и безопасност. Движението по пътищата ще стане по-безопасно, колкото по-автоматизирани превозни средства населят пътищата. Понастоящем разрешената от закона максимална скорост за условно автоматизирано шофиране в Германия е 130 км/ч.
Компанията Mercedes-Benz иска да постигне този скоростен диапазон до края на това десетилетие. Разработката също така взема предвид аспекти, които не са пряко свързани с технологията за автоматизирано шофиране: Mercedes-Benz е първият производител на автомобили в света, който разработва специални тюркоазени светлини, които показват отвън дали Drive Pilot е активен.
Това позволява на другите участници в движението да разпознаят превозно средство от ниво 3 и да се почувстват комфортно, ако видят шофьор, който чете книга, например. Това е на път да повиши значително общественото приемане на автоматизираните управляващи превозни средства. Това също така позволява на органите за управление на движението и полицейските служители да идентифицират състоянието на системата.
Въпреки че използването на такива "Автоматизирани габаритни светлини" все още не е разрешено в Германия, обратната връзка от първия тестов кръг в САЩ е положителна. В края на 2023 г. властите на Калифорния и Невада одобриха тези "Автоматизирани габаритни светлини" за тестови цели или съответно за по-късна употреба в производствени превозни средства.