Ferrari Roma дебютира през 2019 г., първоначално допълвайки, а след това заменяйки купе-кабриолета Portofino. Roma се предлагаше в каросерии купе и кабриолет - Roma Spider. Купето Roma беше спряно от производство в края на 2024 г., а Roma Spider все още може да се поръча. Снощи Ferrari представи премиерно новото купе Amalfi, кръстено на живописния крайбрежен град Амалфи в италианската провинция Салерно.

Вижте как изглежда новото Ferrari Amalfi   >>  >>  >>

Новото Ferrari Amalfi по същество е сериозно модернизирано Ferrari Roma. Новият модел е също с предно разположен двигател V8, който е получил още 20 конски сили и сега произвежда 640 к.с. Аеродинамиката е станала по-ефективна, а интериорът е напълно нов.

Ferrari Amalfi

Снимка: Ferrari

В профил новото Ferrari Amalfi е много подобно на Roma, но повечето външни панели на каросерията са нови. За да се увеличи притискателната сила, долната част на каросерията и дифузьорът под задната броня са с нови профили, а ръбът на задната част вече е покрит от активен спойлер, генериращ до 110 кг притискателна сила при скорост от 250 км/ч.

Над 20 марки ще участват на автосалона във Варна

Освен това е подобрено подаването на въздух към спирачките и двигателя. Нетното тегло на купето почти не се е променило. Преди беше 1472 кг, а сега е 1470 кг, като разпределението на теглото между осите е идеално - 50/50. Общата дължина се е увеличила на 4660 мм, но другите ключови размери не са се променили - ширината е 1974 мм, височината - 1301 мм, а междуосието - 2670 мм.

Ferrari Amalfi

Снимка: Ferrari

Интериорът на Ferrari Amalfi е напълно нов. В сравнение с Roma седалките, арматурното табло, централният тунел, панелите на вратите и дори подовата облицовка са преработени. Воланът е подобен на предишния, но за щастие е загубил сензорните си панели и сега има само физически бутони. Вертикалният централен сензорен екран на мултимедийната система е заменен с 10,25-инчов хоризонтален, а 15,6-инчовият екран на арматурното табло е получил актуализирана графика. Пътникът отпред все още има свой собствен 8,8-инчов навигаторски монитор.

Ferrari Amalfi

Снимка: Ferrari

Формулата за сядане на Amalfi е декларирана като 2+, тоест има задни седалки, но те дефакто представляват багажно пространство в допълнение към основното 273-литрово отделение отзад. Новата 1200-ватова аудиосистема Burmester с 12 високоговорителя обещава образцово качество на звука. Стандартното оборудване включва богат набор от електронни асистенти за водача, включително камери за 360-градусов обзор и адаптивен круиз контрол.

Ferrari Amalfi

Снимка: Ferrari

Под капака на новото Ferrari Amalfi зад предния мост е монтиран вече легендарният 3,9-литров V-образен 8-цилиндров бензинов двигател с два турбокомпресора и фабричен индекс F154. В новия модел той е по-лек с няколко килограма, максималната мощност се е увеличила с 20 к.с. до 640 к.с. при 7500 об/мин, максималният въртящ момент е същият - 760 Нм при 3000-5750 об/мин. Цялата мощност се предава на задните колела чрез 8-степенна автоматична скоростна кутия с два съединителя. Спринтът от 0 до 100 км/ч отнема едва 3,3 секунди, а максималната скорост е 320 км/ч.

Ferrari Amalfi

Снимка: Ferrari

Шасито е изцяло конфигурирано наново. Спирачките вече се управляват чрез проводници, т.е. педалът няма физическа връзка със спирачните механизми, което е намалило времето за реакция на задвижването и е интегрирало по-точно спирачните механизми в алгоритмите на управляващата електроника. При интензивно спиране, спойлерът на задната част заема максимален ъгъл на атака, за да създаде допълнително аеродинамично съпротивление и да намали спирачния път.

Ferrari Amalfi

Снимка: Ferrari

Адаптивният механизъм на кормилното управление вече осигурява по-прецизна обратна връзка. Като опция се предлага система за повдигане на предната част на каросерията с 40 мм за преодоляване на големи неравности на пътя, която работи при скорости до 35 км/ч. Диаметърът на предните спирачни дискове е 390 мм, на задните - 360 мм. Стандартният размер на гумите е 245/35 R 20 отпред и 285/35 R 20 отзад.

Продажбите на Ferrari Amalfi ще започнат през първото тримесечие на 2026 г., като началната цена в Италия е 240 000 евро. Премиерата на откритата версия на Amalfi Spider ще се състои след края на производството на предшественика му Roma Spider.

Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.