Премиерата на обновената гама на Audi A3 се състоя през март, а сега дойде време за модернизация на по-мощната версия S3. Обновените седан и хечбек Audi S3 вече изглеждат още по-агресивни. Радиаторната решетка и въздухозаборниците в предната броня са станали по-масивни и имат по-големи клетки с L-образна шарка.

Вижте новите модели Audi S3 Sportback и Audi S3 Sedan  >>  >>  >>

Уголеменият дифузьор в задната броня също е украсен със същата шарка. Цялото осветително оборудване е придобило различен дизайн, а дневните светлини предлагат четири опции за светлинен подпис. Палитрата от екстериорни цветове е разширена с четири нови нюанса, включително матово сиво Daytona.

Audi S3 Sportback

Снимка: Audi

Промените в интериора съответстват на цивилните версии и включват по-компактен селектор на автоматичната скоростната кутия с двоен съединител S tronic, вентилационни дефлектори със сребрист кант и нови поставки за чаши. Контурното осветление сега покрива централния тунел, вратите с вложки от перфориран плат и дори поставките за чаши.

Характерни разлики на версията S3 са спортен волан, седалки с интегрирани облегалки за глава, спортни подложки на педалите и сребристи акценти в тапицерията. Мултимедийните възможности са разширени, като потребителите могат да инсталират до пет приложения. На втория ред седалки вече има два USB-C конектора.

Audi S3 Sportback

Снимка: Audi

За задвижването на новите Audi S3 Sportback и Audi S3 Sedan се предлага 2,0-литров 4-цилиндров бензинов турбодвигател 2.0 TFSI с увеличена максимална мощност от 333 к.с. и максимален въртящ момент 420 Нм, равни по мощност на двигателя на юбилейния Volkswagen Golf R.

Двигателят е комбиниран със 7-степенна автоматична скоростната кутия с двоен съединител S tronic, но нейната реакция и скорострелност при пълно натоварване са удвоени. Всичко това помогна да се намали времето за ускорение от 0 до 100 км/ч до 4,7 секунди. Максималната скорост остава ограничена на 250 км/ч.

Audi S3 Sportback

Снимка: Audi

Основната техническа иновация се отнася до задвижването на всички колела Quattro. Вместо конвенционален съединител, на задната ос е монтирана система Torque Splitter, заимствана от по-мощния модел Audi RS3.

Устройството има индивидуални бордови съединители, което позволява на водача да контролира сцеплението, прехвърляйки до 100% от въртящия момент, подаден към задната ос, към всяко от колелата. Моделът Audi S3, за разлика от RS3, няма да има режим за дрифт.

Audi S3 Sedan

Снимка: Audi

Подобрено е и окачването на Audi S3. Предницата е с нови опорни лагери и по-твърди рамена. Настройките на амортисьорите и кормилното управление са ревизирани, което ще осигури по-директни реакции и прецизност. Предните спирачни дискове са с увеличен диаметър до 357 мм и дебелина до 34 мм, а новите 2-бутални механизми отпред работят с по-големи накладки.

Стандартно се монтират гуми с размер 225/40 R18, но срещу доплащане се предлагат гуми Falken с размер 235/35 R19. Модернизираните Audi S3 Sportback и Audi S3 Sedan вече са налични за поръчка от европейските дилъри на цени, започващи от 55 600 евро.