Обновената Dacia Spring идва с по-мощни двигатели и нова батерия
Румънският електрически хечбек впечатлява със значително подобрени динамични характеристики
Румънският електрически хечбек Dacia Spring, сглобен в Китай, беше обновен за втори път, като сега идва със значително подобрени характеристики. От пускането си на пазара в Европа, Dacia е продала над 180 000 бройки от Spring. Поръчките за обновения Spring в Европа ще започнат през ноември.
Електрическата Dacia Spring с дължина 3,70 метра и междуосие 2,42 метра се присъедини към гамата на Dacia през 2021 г. Той е базиран на платформата CMF-A, използвана за първи път през 2015 г. от бюджетния бензинов хечбек Renault Kwid, разработен специално за развиващите се пазари.

Най-малката Dacia се преобрази до неузнаваемост (тест-драйв и галерия)
Миналата година Dacia Spring претърпя фейслифт, придружен от целенасочени технически подобрения, а сега дойде време за второ, по-обширно обновяване. От румънската марка съобщават, че каросерията на Spring е получила подсилена централна подова секция, в която се помещава нова литиево-желязна фосфатна батерия. Общата структурна твърдост е увеличена, а разпределението на теглото е подобрено, но не са предоставени конкретни данни.
Управлението на Spring е значително подобрено, благодарение не само на повишената твърдост на каросерията, но и на новите настройки на електрическото сервоуправление, новите настройки на пружините и амортисьорите, както и на стандартната предна стабилизираща щанга. Спирачната ефективност е подобрена, благодарение на по-мощните електромотори, което води до повишена регенеративна мощност.
Новата батерия е с капацитет от 24,3 кВтч, в сравнение с 26,8 кВтч преди подобрението. Намаленият капацитет не е повлиял на пробега с едно зареждане - той остава 225 км според цикъла WLTP. Това се обяснява с по-лекото тегло на новата батерия спрямо предишната версия, както и с подобрените аеродинамични характеристики, като нови престилки на долната част на каросерията и нов спойлер на задния капак, които са намалили стойността на коефициента на въздушно съпротивление.
Максималната мощност за зареждане на батерията е увеличена от 30 кВт на 40 кВт, което позволява зареждането ѝ от 20% до 80% за 29 минути, но това зареждане се предлага само като опция, като стандартно е включено само зарядно устройство с мощност 7 кВт AC. Обновената Dacia Spring все още предлага два електрически мотора, но мощността им е увеличена от 45 к.с. на 70 к.с. в нивата на оборудване Essential и Expression, и от 65 к.с. на 100 к.с. в най-високото ниво на оборудване Extreme. Времето за ускорение от 80 км/ч до 120 км/ч е намалено съответно от 26,2 секунди на 10,3 секунди и от 14 секунди на 6,9 секунди. Други характеристики на производителността все още не са разкрити.
Обновената Dacia Spring няма съществени визуални актуализации, което означава, че по същество изглежда по същия начин като фейслифта от 2024 г., въпреки аеродинамичните подобрения. В базовото ниво на оборудване Essential все още няма климатик и мултимедиен екран, но има три точки за монтаж за патентованата система YouClip, която удобно побира платнена чанта, държач за смартфон с вградено индуктивно зареждане и държач за чаши с вградено фенерче и друга кука за чанта в предната част на кабината. Капацитетът на основния багажник остава същият - 308 литра и 1004 литра със сгънати задни облегалки, докато капацитетът на предния багажник е намален от 35 литра на 32 литра поради новия електромотор.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.