Румънският електрически хечбек Dacia Spring, сглобен в Китай, беше обновен за втори път, като сега идва със значително подобрени характеристики. От пускането си на пазара в Европа, Dacia е продала над 180 000 бройки от Spring. Поръчките за обновения Spring в Европа ще започнат през ноември.

Електрическата Dacia Spring с дължина 3,70 метра и междуосие 2,42 метра се присъедини към гамата на Dacia през 2021 г. Той е базиран на платформата CMF-A, използвана за първи път през 2015 г. от бюджетния бензинов хечбек Renault Kwid, разработен специално за развиващите се пазари.

Най-малката Dacia се преобрази до неузнаваемост (тест-драйв и галерия)

Миналата година Dacia Spring претърпя фейслифт, придружен от целенасочени технически подобрения, а сега дойде време за второ, по-обширно обновяване. От румънската марка съобщават, че каросерията на Spring е получила подсилена централна подова секция, в която се помещава нова литиево-желязна фосфатна батерия. Общата структурна твърдост е увеличена, а разпределението на теглото е подобрено, но не са предоставени конкретни данни.

Управлението на Spring е значително подобрено, благодарение не само на повишената твърдост на каросерията, но и на новите настройки на електрическото сервоуправление, новите настройки на пружините и амортисьорите, както и на стандартната предна стабилизираща щанга. Спирачната ефективност е подобрена, благодарение на по-мощните електромотори, което води до повишена регенеративна мощност.

Dacia Spring Снимка: Dacia

Новата батерия е с капацитет от 24,3 кВтч, в сравнение с 26,8 кВтч преди подобрението. Намаленият капацитет не е повлиял на пробега с едно зареждане - той остава 225 км според цикъла WLTP. Това се обяснява с по-лекото тегло на новата батерия спрямо предишната версия, както и с подобрените аеродинамични характеристики, като нови престилки на долната част на каросерията и нов спойлер на задния капак, които са намалили стойността на коефициента на въздушно съпротивление.

Dacia Spring Снимка: Dacia

Максималната мощност за зареждане на батерията е увеличена от 30 кВт на 40 кВт, което позволява зареждането ѝ от 20% до 80% за 29 минути, но това зареждане се предлага само като опция, като стандартно е включено само зарядно устройство с мощност 7 кВт AC. Обновената Dacia Spring все още предлага два електрически мотора, но мощността им е увеличена от 45 к.с. на 70 к.с. в нивата на оборудване Essential и Expression, и от 65 к.с. на 100 к.с. в най-високото ниво на оборудване Extreme. Времето за ускорение от 80 км/ч до 120 км/ч е намалено съответно от 26,2 секунди на 10,3 секунди и от 14 секунди на 6,9 секунди. Други характеристики на производителността все още не са разкрити.

Dacia Spring Снимка: Dacia

Обновената Dacia Spring няма съществени визуални актуализации, което означава, че по същество изглежда по същия начин като фейслифта от 2024 г., въпреки аеродинамичните подобрения. В базовото ниво на оборудване Essential все още няма климатик и мултимедиен екран, но има три точки за монтаж за патентованата система YouClip, която удобно побира платнена чанта, държач за смартфон с вградено индуктивно зареждане и държач за чаши с вградено фенерче и друга кука за чанта в предната част на кабината. Капацитетът на основния багажник остава същият - 308 литра и 1004 литра със сгънати задни облегалки, докато капацитетът на предния багажник е намален от 35 литра на 32 литра поради новия електромотор.

Dacia Spring Снимка: Dacia

Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.