Официалната премиера на новото Peugeot 3008 за България се състоя в шоурума на "София Франс Ауто" на бул. "Ботевградско шосе" № 459. Най-напред официалният вносител на Peugeot у нас разкри новия модел в изцяло електрическата му версия E-3008. На по-късен етап новият френски SUV ще има и версии с бензинови двигатели, съчетани с хибридна технология.

Третото поколение на Peugeot 3008 е компактен SUV с линия на купе с традиционна каросерия с пет врати, пет места и багажник с капацитет от 520 литра. Новият електрически SUV Peugeot E-3008 е първият модел, който използва новата платформа STLA Medium на групата Stellantis, предназначена за автомобили от средния клас. Платформата използва 400-волтова електрическа система с архитектура с предно предаване или задвижване на четирите колела, в зависимост от това дали моделът има един или два електрически мотора.

Снимка: Тони Тончев

Електрическото Peugeot E-3008 идва в две нива на оборудване - Allure и GT, като се предлага с избор от три модификации, които показват мощността. Основният модел Peugeot E-3008 е с един електромотор на предната ос с мощност от 210 к.с. и с батерия с капацитет 73 кВтч, която осигурява автономен пробег от 525 км според цикъла на WLTP.

Версията Long Range има също един преден електромотор, но с мощност 230 к.с., а капацитетът на батерията от 98 кВтч осигурява пробег от 700 км. Най-динамичната модификация Dual Motor AWD и се задвижва от два синхронни електромотора с мощност 320 к.с. и задвижване на всички колела, а автономният пробег е до 525 км. Максималната скорост на моделите с предно предаване е 170 км/ч, а при варианта Dual Motor AWD максималната скорост достига 180 км/ч.

Снимка: Тони Тончев

Батерията на новото Peugeot E-3008 може да се зарежда от 20% до 80% за 30 минути на станция за бързо зареждане със 160 кВт за по-малко от 30 минути при версията с дълъг пробег Long Range. Освен това новото електрическо Peugeot E-3008 предлага възможност за бързо зареждане за 10 минути, което гарантира изминаването на още 100 км. Високата ефективност на задвижващата система осигурява разход на енергия под 14 кВтч на 100 км.

Стандартно новото Peugeot E-3008 е оборудвано с комплект за зареждане с променлив ток с мощност 11 кВт, докато като опция се предлага система с повишена мощност от 22 кВт. Моделът е оборудван с интелигентни системи като Trip Planner и Smart charging, дистанционно онлайн обновяване и разширяване на функционалността на бордовата система. 

Снимка: Тони Тончев

Peugeot също така оборудва E-3008 със захранване V2L, което означава, че автомобилът може да захранва електрически устройства от батерията, като системата може да доставя мощност от 3 кВт и 16 ампера. Батерията е с гаранция 8 години или 160 000 км при достигане на 70% от своя капацитет на зареждане.

Освен електрическите версии на новото Peugeot E-3008, ще има и хибридни варианти на 3008 с двигатели с вътрешно горене. Базовият задвижващ агрегат комбинира 1,2-литров 3-цилиндров бензинов двигател с турбокомпресор и 48-волтов електромотор, вграден в 6-степенната автоматична трансмисия e-DCS със системна мощност 136 к.с. Цената на този модел ще започва от 65 320 лева.