С рекордно ниска стойност на коефициента на въздушно съпротивление Cd от 0,21, новото Audi A6 Sportback e-tron е най-аеродинамичното Audi на всички времена и води цялата класация във Volkswagen Group в своя сегмент в това отношение. Новото Audi A6 Avant e-tron също постига отлична стойност на Cd от 0,24, което го поставя на върха в сегмента на комбитата. Инженерите по аеродинамиката Андреас Лаутербах и Матео Гелфи, и дизайнерът на колела Андреас Валенсия Полекс обясняват как са постигнали рекордната стойност с прецизно внимание към детайла.

Вижте новото Audi A6 Sportback e-tron  >>  >>  >>

Аеродинамиката винаги е играла ключова роля в дългата история на успеха на Audi. Още през 1967 г. легендарният модел NSU Ro 80 имаше аеродинамична, клиновидна каросерия с Cd стойност 0,35, която промени автомобилния дизайн завинаги. Третото поколение на Audi 100 (C3), представено през лятото на 1983 г., се похвали със стойност на Cd от 0,30, която беше изключителна за времето си. Точно след него, третото поколение на Audi 80 (B3) продължи тази успешна история със стойност на съпротивление от 0,29. Сега Audi A6 e-tron пише нова глава в историята на марката, доказвайки още веднъж, че Audi винаги съчетава форма и функция в перфектна симбиоза.

Audi A6 Sportback e-tron

Снимка: Audi

"От самото начало на проекта поставихме висока стойност на ефективността и пробега и преследвахме много амбициозни цели по отношение на A6 e-tron. Честно казано, в началото не бяхме сигурни дали ще успеем да постигнем стойностите, към които се стремим. Постигането на тази последна хилядна от стойността на Cd е най-трудната част, но в крайна сметка надхвърлихме целите си", спомня си Андреас Лаутербах.

"Изключителният резултат беше постигнат предимно чрез отлична работа в екип между експертите по аеродинамика и специалистите в дизайна. От самото начало на проекта дизайнерите споделиха своите чертежи с нас, за да можем да предоставим първоначални аеродинамични оценки. В итеративен процес, първо използвайки виртуални симулации и по-късно физическия модел в аеродинамичния тунел, продължихме да оптимизираме основната каросерия на превозното средство. По-специално, основните пропорции с наклонената линия на покрива допринасят за добрата аеродинамика", допълни Лаутербах.

Audi A6 Sportback e-tron

Снимка: Audi

Андреас Лаутербах и Матео Гелфи отделиха значително време за работа по детайлите с колегите си от дизайнерския екип. "Общо проведохме над 1300 симулации на колата и прекарахме безброй часове в аеродинамичния тунел и на срещи, сътрудничейки си с експерти и дизайнери по повърхността. Например въздушните завеси се използват за подобряване на въздушния поток около предната част на автомобила. Външният ръб на входа на въздушната завеса изпъкна донякъде, което затрудни въздушния поток. Милиметър по милиметър постигнахме компромис, който в крайна сметка проработи и за двете страни", сподели Матео Гелфи. Лаутербах добави: "Друг пример е широчината на задната следа. Нашият екип би искал да е по-тесен. Заедно намерихме решение, което извади най-доброто по отношение на дизайн, размери и аеродинамика".

Audi A6 Sportback e-tron

Снимка: Audi

"По отношение на аеродинамиката, аерорамките бяха особено важни. Страничните отцепващи се ръбове на задната част на Audi A6 Avant e-tron направиха възможно постигането на ясно дефинирано спиране на потока. Те са значително по-големи, отколкото при другите автомобили Audi. Работейки в аеродинамичния тунел с нашите колеги по дизайн, ние внимателно разгледахме съответните аргументи на всяка страна и се стремихме да намерим най-доброто решение. Резултатът е, че само аерорамките подобряват обхвата с 0,008, еквивалентно на 8 километра. Това е значително предимство, идващо от един детайл на дизайна", допълни Матео Гелфи.

"Гледайки колата като цяло, нито една от страните не трябваше да прави големи компромиси. Когато всичко беше казано и направено и се обадих на колегата си в дизайна, за да му кажа, че заедно сме постигнали стойността на Cd от 0,21 за Audi A6 Sportback e-tron, той едва можеше да повярва", разказва гордо Лаутербах.

Audi A6 Sportback e-tron

Снимка: Audi

Аеродинамичните оптимизации, с които разполагат някои от джантите с различни размери, допълват аеродинамичната концепция на Audi A6 e-tron. Моделът има специални 19-инчови авиационни джанти и специални 20-инчови авиационни джанти. "Преди колелата трябваше да отговарят само на изискванията за стабилност. Днес ние разработваме и проектираме интелигентни авиационни колела, които са възможно най-ефективни, защото колелата и дори гумите оказват голямо влияние върху пробега на електромобила", сподели дизайнерът на джантите Андреас Валенсия Полекс.

"За постигане на перфектна аеродинамика, джантите трябваше да са донякъде плоски, така че въздухът, който удря предната част на колата, да се насочва странично около каросерията без много турбуленция. Искаме вятърът да тече покрай стена, а не колекция от геометрични фигури. Затова разработихме и 21-инчови джанти с въздушни лопатки, направени от специална пластмаса за A6 e-tron", допълни Валенсия Полекс.