Наближава голяма премиера от света на лекотоварните автомобили на Volkswagen. На изложението IAA 2024 през есента ще дебютира новият Volkswagen Transporter, който ще се появи на пазара в началото на 2025 година. Сега германският производител повдига леко завесата, разкривайки повече подробности за кабината и товарното пространство на новото поколение на своя бестселър.

Новият Volkswagen Transporter ще дебютира на пазара с изцяло дигитални прибори на арматурното табло, като част от стандартното оборудване. Товарното отделение на новата генерация Transporter също предлага значителни предимства в сравнение с това на Transporter 6.1, чието място в гамата ще наследи. Това личи ясно от параметрите на новата базова версия със стандартно междуосие, при която дължината на товарното отделение е увеличена с 61 мм, а вътрешната широчина между калниците е нараснала още повече - с цели 148 мм.

Снимка: Volkswagen

На практика това означава, че всички доволни клиенти на актуалното поколение на Transporter със сигурност ще се зарадват и на значително нарасналите възможности на неговия наследник. Общата дължина на каросерията на новия Transporter е 5050 мм, с което той бележи увеличение със 146 мм в сравнение със своя предшественик. Междуосието при стандартната версия също е нараснало с 97 мм до 3100 мм, а по желание моделът ще се предлага и с удължено междуосие с 400 мм, при което общата дължина на каросерията е 5450 мм.

Увеличение в размер на 128 мм в сравнение с предходното поколение отбелязва и външната широчина на каросерията на Transporter, която вече е 2032 мм без външните огледала. Максималната вътрешна широчина между корпусите на калниците също е значително увеличена със 148 мм и вече достига 1392 мм, улеснявайки значително товаренето и превоза на европалета. Дължината на пода на товарното отделение при новия Transporter със стандартно междуосие е 2602 мм, което добавя допълнителни 61 мм към възможностите на предшественика, а при удължената база дължината на товарното отделение нараства до 3002 мм.

Благодарение на по-големите външна дължина, широчина и междуосие, специалистите от Volkswagen успели да постигнат значително увеличение на товарния капацитет на новия Transporter. Максималният товарен обем при всички варианти на задвижването на версията със стандартно междуосие на практика е увеличен с обема на две стандартни колички и вече достига 5,8 куб.м.

Версията с дълго междуосие и висок покрив на свой ред ще може да побира товари с обем до 9,0 куб.м. Както и досега, Volkswagen предлага много разнообразни възможности за индивидуални конфигурации с различни преградни стени и може да бъде пригоден точно към специфичните изисквания на клиента.

Снимка: Volkswagen

Въпреки ръста в размерите, новото поколение на Transporter запазва функционалността си. С височина под 2 метра при версията със стандартен покрив, моделът се вписва във всички стандартни изисквания за габаритите при използване на многоетажни и подземни паркинги. Диаметърът на завой от 11,8 метра при версията със стандартно междуосие осигурява на новия Transporter възможност да се справи без усилия и затруднения с маневрите в много ограничени пространства.

Инженерите на Volkswagen са се погрижили верният помощник в работата на професионалистите да се справя с лекота не само с обемите, но и с теглото на транспортираните товари. Максималният полезен товар на новото поколение е до 1,33 тона. В случаите, в които това се окаже недостатъчно, новото поколение на Transporter може да тегли и прикачен товар с общо допустимо тегло до 2,8 тона, осигурявайки изпълнение и на най-тежките транспортни задачи в работата.

Всички досегашни собственици на Volkswagen Transporter T6.1 веднага ще разпознаят типичните и за новото поколение Transporter удобство и функционалност с висока позиция на седалките, широки облицовки на вратите и високо разположен скоростен лост. Тези доказани с времето решения са допълнени от изцяло новото цифрово арматурно табло с показания, ориентирани в една визуална ос за по-лесно възприемане на информацията с минимално разсейване на вниманието.

Приборите на таблото включват 12-инчов дигитален кокпит с блока контролни прибори пред водача с възможност за свободно конфигуриране на показанията. В средата на таблото е поставен 13-инчовият централен сензорен екран на мултимедийната система, която е включената в стандартното оборудване при всички версии на новия модел с цифров радиоприемник DAB+ и безжична функция App Connect Wireless за смартфон интеграция с Apple CarPlay и Android Auto.

Снимка: Volkswagen

Моделът разполага стандартно с мултифункционален волан, чиито бутони са лесни за работа дори при управление с ръкавици. Новият Transporter вече ще използва паркинг спирачка с електронно управление и комфортна функция Auto-Hold, която предотвратява движението на автомобила надолу, ако спрете под наклон, но също така ви помага и на светофари, където вече не е нужно да държите крака си на педала на спирачката, когато колата е в режим D. В зависимост от оборудването, новото поколение Transporter предлага удобен достъп от кабината до задната част на автомобила и обратно.

Стандартното оборудване на товарната версия от включва кабина с две индивидуални седалки, а допълнително се предлага и възможност за вариант с три места с отделна седалка на водача плюс двуместна обща пътническа седалка. Новият модел може да бъде оборудван с до три индивидуални седалки с механизъм за лесен демонтаж на втория ред, а при пътническата версия Kombi, която ще бъде добавена в гамата на по-късен етап, ще има и триместна цяла седалка на третия ред.

Снимка: Volkswagen

Новият Volkswagen Transporter ще бъде и единственият представител на този клас лекотоварни автомобили, който ще се предлага и с двойна кабина в бордовия вариант на каросерията. В този случай пътническото пространство е с 6-местен капацитет, като мястото на водача плюс двуместна цяла седалка на първия ред, допълнени от триместна цяла седалка на втория ред. Гамата от тапицерии на седалките дава възможност за избор между здрави и устойчиви на износване текстилни материи, както и два варианта тапицерии от синтетична кожа.

Новият Volkswagen Transporter ще включва и захранващ блок с трансформатор за напрежение от 230 волта и обща мощност 400 вата, в който да бъдат включвани за зареждане и захранване и различни по-големи електрически уреди, устройства и инструменти. Електрическите или електрифицираните варианти на новия Transporter съответно ще могат да се оборудват с инвертор с максимална мощност 2,3 кВт. Премиерата на новия Volkswagen Transporter в България се очаква да се случи през 2025 година. Новото поколение ще включва значително по-богато стандартно оборудване от T6.1 и в изпълнението с 2,0-литров 4-цилиндров турбодизелов двигател 2.0 TDI с мощност 110 к.с.