Новият Ford Ranger PHEV може да измине над 45 километра само на ток
Електрифицираният пикап Ranger Plug-in Hybrid се зарежда в контакта за по-малко от 4 часа и има огромен въртящ момент от 690 Нм
Подразделението на Ford за лекотоварни автомобили - Ford Pro, показа изцяло новия plug-in хибриден пикап Ranger PHEV, който дебютира на транспортното изложение в Хановер. Безкомпромисният нов модел предлага пълния капацитет на теглене, полезен товар и офроуд представяне на настоящия Ranger с възможност за шофиране само с електричество.
Вижте новия plug-in хибриден пикап Ford Ranger PHEV >> >> >>
Новият Ford Ranger PHEV укрепва лидерството на Ford Pro в европейските пикапи и разширява цялостната гама от акумулаторни електрически и plug-in хибридни превозни средства на Ford Pro. Новият Ranger PHEV развива до 690 Нм въртящ момент, което е най-много от всеки сериен Ranger. Освен това новият пикап има пробег само на електричество от над 45 км, което значително подобрява неговата привлекателност за потребителите.
Най-новият модел Ranger PHEV също въвежда системата Pro Power Onboard, която позволява на клиентите да захранват инструменти с мощност до 6,9 кВт директно от бордовата батерия, вместо да се нуждаят от генератор. В допълнение към моделите Wildtrak и XLT, сега Ford Pro представя новия модел с ексклузивното издание Stormtrak за стартиране на PHEV.
Новият Ford Ranger PHEV ще се произвежда в Силвъртън, Южна Африка, а първоначалните доставки на клиентите се очакват от пролетта на 2025 г. Новият модел се присъединява към съществуващата гама на Ranger с бензиново и дизелово гориво в Европа, което прави Ranger по-подходящ за различни нужди на клиентите и локален контрол на емисиите.
Изцяло новият задвижващ механизъм на Ford Ranger Plug-in Hybrid съчетава 2,3-литровия бензинов турбодвигател EcoBoost и 10-степенна автоматична скоростна кутия с електрически мотор с мощност 75 кВт и батерия с използваем капацитет от 11,8 кВтч. Получените 690 Нм въртящ момент са най-много от всички произведени варианти на Ranger досега, а с мощност от 279 к.с. хибридният вариант PHEV произвежда повече мощност от 3,0-литров V6-цилиндров турбодизелов двигател на Ranger.
Новата модулна хибридна трансмисия интегрира електрическия мотор на Ranger PHEV в корпуса на трансмисията, за да позволи шофиране в хибриден режим. Зареждането на батерията отнема по-малко от 4 часа, като се използва еднофазно 16-амперно зарядно устройство, за да се осигури целеви пробег от над 45 км само в електрически режим.
Новият Ford Ranger PHEV предлага същото работоспособно представяне, което е спечелило на дизеловите и бензиновите варианти на Ranger стотици хиляди предани фенове по целия свят. Водачите на Ranger PHEV ще продължат да могат да носят полезен товар до 1 тон, да теглят прикачен товар до 3500 кг и да се възползват от увереността за офроуд, осигурена от най-новата система за задвижване на четирите колела e-4WD на Ranger с двустепенна раздатъчна кутия и заключване на задния диференциал.
Батерията се намира между специално проектирани рамкови релси. Електромоторът позволява на Ranger PHEV да осигури възможност за шофиране на ток, а водачите могат да избират кога и как да използват захранването на батерията с помощта на режимите Auto EV, EV Now, EV Later или EV Charge.
Клиентите могат също така да се възползват от регенеративното спиране на електрическия мотор и добавения въртящ момент при теглене, преместване на по-тежки товари или преодоляване на взискателен офроуд като пълзене по скали и стръмни наклони. Инженерите на Ford също ревизираха настройката на окачването за оптимален комфорт и гарантирано представяне на пътя и извън него, като взеха предвид уникалното шаси на Ranger PHEV и разпределението на теглото.
Системата за зареждане Pro Home Charging ще позволи на собствениците да планират зареждане по време на по-евтини нощни тарифи и Ford очаква хибридното задвижване да осигури спестяване на гориво в сравнение с V6-цилиндровия дизелов двигател с по-голям работен обем на Ranger.
Технологията Pro Power Onboard на Ranger PHEV е предназначена за хората, които работят упорито и се забавляват, като им дава възможността да захранват инструменти и оборудване с висока мощност едновременно на работна площадка или къмпинг без нужда от генератор. Системата предлага мощност от 2,3 кВт като стандарт, но клиентите могат да посочат и опция от 6,9 кВт, включваща два изхода от 15 ампера с 3,45 кВт налични от всеки изход, за да отговори на изискванията на оборудването с по-тежки условия.
Дебютното издание на Stormtrak на новия Ford Ranger PHEV предлага спецификация с висок стандарт, включително уникални дизайнерски характеристики с 18-инчови алуминиеви джанти, решетка тип пчелна пита, вентилационни отвори на калниците и комплект стикери, матрични LED фарове, гъвкава система за багажник, асистент за маневриране на ремарке и 360-градусов изглед от камери като стандартно оборудване за максимална функционалност. Новият вариант Stormtrak се предлага с нов сив цвят Chill Grey, налична е и черна боя Agate Black, а в луксозната кабина с уникални интериорни материали е поставена озвучителна система B&O с 10 високоговорителя.
Като всяко превозно средство от Ford Pro, новият Ranger PHEV е подкрепен от цялостен поддържащ пакет от обслужване, зареждане, интуитивен софтуер и гъвкаво финансиране за опростяване на собствеността, подобряване на производителността и намаляване на текущите разходи. Много клиенти на Ranger са малки предприятия, които пускат своите пикапи на работа през седмицата и ги използват за свободното време през уикендите.
Приложението FordPass ги подкрепя в движение с предупреждения за сигурността на автомобила. Компании с по-големи автопаркове и базирани в офиси мениджъри могат да използват данни от Ford Pro Telematics, за да оптимизират ефективността и времето за работа на своите превозни средства. Новият дигитален дневник на Ford Pro също улеснява проследяването на пробега за по-лесно отчитане и съответствие.
"Изцяло новият Ford Ranger PHEV предоставя предимствата на електрификацията ръка за ръка с упоритата работа, която изгради на Ranger лоялна база от почитатели в Европа. Ние усъвършенствахме първия си зареждащ се в контакта plug-in хибриден пикап в Европа, за да бъде изключително мощен инструмент за работа и офроуд, както и първокласно превозно средство с комфорт, свързаност и възможност за движение само на ток за семейни задължения", каза Ханс Шеп, генерален мениджър, Ford Pro, Европа.