Легални ли са накрайниците на ауспусите на Ferrari F60, с който италианците ще атакуват титлите в новия сезон? Този въпрос си задават специалистите след публикации в германската преса, твърдящи, че според новите правила за 2009 г. ауспусите трябва да бъдат скрити в шасито.
Според Норберт Хауг, шефа на Mercedes-Benz моторспорт, на Ferrari ще се наложи да променят ауспусите преди първия кръг в Австралия. “Кой знае, може би сме видели само версията за премиерата. Всеки знае, че накрайниците трябва да бъдат скрити през 2009 г.”, коментира Хауг. На същото мнение е и Валтер Рийдл, управляващ директор в BMW-Sauber, според когото настоящият дизайн на спорната част е предварителен.
Вижте снимки
Дали обаче във Ferrari крият новост, която умело прикриват, насочвайки вниманието към ауспусите? Същия трик използва отборът на Lotus с болида 78. След като открива преимуществата на граунд ефекта, Колин Чапмън решава да скрие преимуществото си с аеро елементи и фалшиви... ауспуси.
Дълго време конкуренцията е убедена, че в колата има нещо специално, но не знае какво точно.