По думите му в последните месеци има постепенен ръст, който най-вероятно е за сметка на продажбите на нови автомобили, предаде "Фокус".
"Във връзка с кризата всеки гледа да си купи автомобил с парите, които има, не иска на изплащане, не иска на лизинг. При закупуване на нов автомобил моментално се губят от порядъка на 30% с изкарването му от салона. Първата година се губят 50%, през втората и третата загубите стигат до 70% от стойността, която клиентите са платили", каза Доросиев.
Най-продаваните коли втора употреба струват до 20 000 лева и са „на възраст” между 3 години и 7 години.
Според Любомир Доросиев високите цени на горивата не са отказали българина да си купи кола, защото автомобилът е необходимост.
"Освен това горивата повишават и цените на автобусните билети, на влаковете.
Ако е необходимо четирима души да пътуват, все още им излиза по-евтино да използват автомобил и да отидат заедно, отколкото да си платят билетите за автобуса. Отделно намалихме много и маржа на печалбите и смея да твърдя, че е доста изгодно да се купуват коли в България", каза той.
Наблюденията на асоциацията показват, че автомобилният парк у нас се обновява. Все повече българи искат да си купят по-надеждна кола и почти не се продават автомобили над 10 години.
Българинът става европеец, иска колата му да е в много добро състояние, да знае, че като тръгне на път, няма да има изненади, каза Доросиев.
Какво да гледаме при покупка на кола втора ръка