Електрическият Mercedes-Benz GLC обещава над 700 км пробег (снимки)
Новият германски SUV се зарежда на 400-волтови станции и може да измине до 303 км с включване за 10 минути
На автомобилното изложение IAA Mobility в Мюнхен Mercedes-Benz представи новия електрически кросоувър GLC с EQ Technology. Той е базиран на новата модулна платформа MB.EA с 800-волтова електрическа архитектура и е по-голям от настоящия модел GLC с двигатели с вътрешно горене.
Вижте снимки на новия електрически Mercedes-Benz GLC >> >> >>
Електрическият автомобил бележи повратна точка в средния сегмент с изтънчения си дизайн и интелигентността на новата операционна система MB.OS, базирана на изкуствен интелект. Първите автомобили се очаква да пристигнат премиерно в България в шоурумите на официалния представител "Силвър Стар" през пролетта на 2026 г.

Mercedes-Benz разкри лицето на новия кросоувър GLC с EQ технология
Новият Mercedes-Benz GLC с EQ Technology е наследник на неуспешния електрически кросоувър Mercedes-Benz EQC, който беше пенсиониран в началото на 2023 г. поради слаби продажби. Дългото име на новия кросоувър се обяснява с факта, че преди 2 години Mercedes-Benz реши вече да не присвоява имена с буквите EQ на електрическите си модели.
Новите електрически автомобили са вплетени в традиционната моделна решетка. За да се разграничат по някакъв начин от своите конвенционални братя обаче, беше измислено допълнението "с EQ Technology", който вече видяхме при електрическата G-класа и електрическите версии на новия Mercedes-Benz CLA.
Общата дължина на електрическия Mercedes-Benz GLC с EQ Technology е 4845 мм, ширината е 1913 мм, височината е 1644 мм, междуосието - 2972 мм, тоест той е по-голям във всички ключови измерения от GLC и има по-просторен интериор. Стандартното оборудване включва окачване на двойни носачи отпред и независимо многораменно отзад. Срещу доплащане ще се предлагат адаптивно въздушно окачване и управление на всички колела. Коефициентът на аеродинамично съпротивление на каросерията е Сx 0,26.
Новият електрически SUV технически не е свързан с настоящия Mercedes-Benz GLC от второ поколение с фабричен индекс X 254, който се произвежда от 2022 г. и е базиран на платформата MRA. Новият Mercedes-Benz GLC с EQ Technology е изграден на модулната платформа MB.EA (Mercedes-Benz Electric Architecture), разработена специално за новото поколение електрически превозни средства. Полезният капацитет на 800-волтовата литиево-йонна батерия, монтирана в пода, е 94 кВтч, като чрез т.нар. DC преобразувател се позволява зареждане на 400-волтови станции за бързо зареждане.
Първата модификация на електрическия Mercedes-Benz GLC с EQ Technology в продажба ще бъде GLC 400 4Matic, която се задвижва от два електромотора, като максималната обща мощност е 490 к.с. Задният електромотор е основният и е свързан с двустепенна скоростна кутия, а предният се включва само при необходимост.
Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 4,3 секунди, а максималната скорост е ограничена до 210 км/ч. Максималният пробег с едно зареждане е 713 км според цикъла WLTP. Според текущите прогнози автомобилът може да презареди за 10 минути пробег до 303 км. Допустимата маса на теглено ремарке, оборудвано със спирачки, е 2,4 тона, а без спирачки - 750 кг.
Новият GLC с EQ Technology е първият, който разполага с новата радиаторна решетка на Mercedes-Benz. Тя е обградена от дебела хромирана рамка, а традиционните за марката хоризонтални ленти вътре в тази рамка са проектирани като осветени матови стъклени панели.
Срещу доплащане ще се предлага пикселна структура от тези ленти или по-специално, решетката на GLC с EQ Technology е съставена от 942 пиксела, способни да създават анимационен ефект. Фаровете и задните светлини парадират с осветени трилъчеви звезди. Голямата емблема на марката отпред също е осветена.
Интериорът на Mercedes-Benz GLC с EQ Technology впечатлява с монолитния огромен екран MBUX Hyperscreen с диагонал 39,1 инча или 99,3 см. Това е най-големият екран в Mercedes-Benz до момента с висока разделителна способност и иновативната технология за матрично осветление. В комбинация с новите стилове на визуализациите тази технология създава уникално усещане за цифрова изтънченост и води до напълно ново потапящо преживяване в интериора.
В базовите нива на оборудване ще има триекранен MBUX Superscreen, който включва 10,3-инчов инструментален екран, 14-инчов централен сензорен екран за мултимедия и настройки, както и отделен 14-инчов сензорен развлекателен екран за пътника до водача. Последният има най-ограничена функционалност.
Друга интересна опция е многослойният панорамен стъклен покрив Sky Control, който може да променя степента на прозрачност между прозрачна и непрозрачна, тъй като е разделена на 9 зони. Клиентите могат индивидуално да избират колко светлина да прониква в купето. През нощта, атмосферното осветление създава зашеметяващ ефект. В стъклената повърхност са интегрирани 162 изкуствени звезди, имитирани от 162 светодиода, които могат да се осветяват, създавайки магическо преживяване.
Интериорът е тапициран стандартно с еко кожа, но засега се предлага и естествена кожа. Обемът на основния багажник е 570 литра, със сгънати облегалки на задните седалки достига 1740 литра, а в предната част на каросерията има допълнителен 100-литров багажник.
Новият Mercedes-Benz GLC с EQ Technology включва спирачната система One-Box. Тя осигурява много плавно, равномерно и сигурно забавяне, както чрез рекуперация на енергия, така и чрез спирачно триене. Системите MB.Drive в изцяло новия електрически GLC използват до 10 външни камери, 5 радарни сензора и 12 ултразвукови сензора, за да предложат първокласна усъвършенствана помощ при шофиране. С интелигентното въздушно окачване, познато от S-класата, изцяло новият GLC на ток гарантира върховен комфорт при шофиране. Това се комбинира със завиващите на 4,5-градуса задни колела за по-добра маневреност.
Цената на Mercedes Benz GLC 400 4Matic с EQ Technology все още не е обявена. Новият електрически кросоувър ще се произвежда едновременно в три завода - в Бремен (Германия), Кечкемет (Унгария) и Пекин (Китай). Преди две години се очакваше електрическият Mercedes-Benz GLC с EQ Technology да се произвежда в американския завод на Mercedes-Benz в Тускалуса (Алабама), но слабото търсене на електрически автомобили в САЩ принуди компанията да се откаже от тези планове.
Очевидно основният пазар за Mercedes-Benz GLC с EQ Technology ще бъде родната му Европа, която все още е принудена да се придържа към екологичния дневен ред, а основният конкурент ще бъде електрическият кросоувър BMW iX3 от второ поколение, който също дебютира в Мюнхен.
Последвайте ни във Facebook и Instagram, за да научавате първи новостите от света на автомобилите.