GLC отдавна е лидер като най-популярният SUV модел на Mercedes-Benz и през 2024 г. беше най-продаваната кола на марката. Сега клиентите могат да очакват едно вълнуващо допълнение - нов изцяло електрически GLC. Този нов GLC ще наследи досегашния EQC на Mercedes-Benz, като ще предложи разнообразен набор от задвижващи агрегати, които да задоволят всички нужди на клиентите.

Вижте снимки от тестовете на новия Mercedes-Benz GLC  >>  >>  >>

Проектиран като електрическо превозно средство с батерии, новият изцяло електрически GLC включва най-новите технологии на марката Mercedes-Benz.. По отношение на производителност, обхват, ефективност и скорост на зареждане, електрическият GLC поставя нови стандарти. Едновременно с това, той осигурява изключителни нива на гъвкавост и практичност като своите най-продавани "братя и сестри".

Снимка: Mercedes

Силно замаскираните прототипи на електрическия Mercedes-Benz GLC наскоро се впуснаха в зимни изпитания в полярните региони на Швеция. Изправени пред температури доста под точката на замръзване и покоряване на заснежени пътища, тези тестови автомобили триумфираха над най-ужасните природни условия с непоколебима устойчивост и изключителна производителност.

"Нашият нов електрически Mercedes-Benz GLC е автомобил без компромиси и ние го тестваме също толкова безкомпромисно. По време на зимните тестове в Швеция нашият нов, изцяло електрически GLC демонстрира своята надеждност и здравина дори при екстремни условия. Той представлява иновация и качество - факт, който доказахме през скандинавската зима", сподели Кристоф Старжински, вицепрезидент на цялостното развитие и интеграция на превозни средства в Mercedes-Benz AG.

Снимка: Mercedes

Благодарение на високоефективната концепция на електрическия Mercedes-Benz, през студения сезон възникват нови предизвикателства. Независимо от това, изцяло електрическият GLC е на висота, осигурявайки висока ефективност и практичен пробег дори при изключително ниски температури. Дори и на зимни пътища, той поддържа изключителните стандарти за безопасност и комфорт при шофиране, които клиентите очакват от Mercedes-Benz.

Уверено задвижване на четирите колела на лед и сняг

Новият Mercedes-Benz GLC с технология EQ има уверено управление и отзивчиво задвижване на четирите колела на лед и сняг. По време на суровите зимни тестове в Ареплог (малък град в Северна Швеция), новият Mercedes-Benz GLC демонстрира своите впечатляващи качества на возене и управление, както и превъзходно сцепление на снежни пътища благодарение на задвижването на четирите колела 4MATIC. Моделите със задвижване на четирите колела разполагат с мощен задвижващ блок на предната ос, който може бързо да се включи или изключи с помощта на разединителен модул, когато е необходимо.

Снимка: Mercedes

За да осигурят оптимално сцепление и стабилност при шофиране върху сняг и лед, сензорите засичат въртящи се колела и разпределят въртящия момент според работната стратегия. Тъй като и двата електрически мотора се управляват независимо, задвижващата сила остава оптимално поддържана.

В новия изцяло електрически Mercedes-Benz GLC, електрическото задвижване на задната ос, което е изцяло разработено от германската компания, поставя нови еталони, осигурявайки впечатляваща мощност. За ефективното използване на енергията и двата електрически задвижващи блока са оборудвани с високопроизводителна силова електроника, включваща авангардни инвертори от силициев карбид.

Снимка: Mercedes

В допълнение към чувствителното и отзивчиво задвижване на четирите колела и прецизното управление, новата система впечатлява и на шведските писти. Тази иновативна спирачна система съчетава предишните отделни компоненти на спирачния усилвател, главния цилиндър и управлението на ESP в компактен модул, осигурявайки уверено усещане на спирачния педал, което осигурява прецизна и постоянна обратна връзка.

Системата щателно оптимизира рекуперацията на спирачната енергия, като по този начин увеличава пробега на автомобила. Концепцията гарантира, че водачът постоянно изпитва уверено и прозрачно усещане за педала на спирачката, независимо дали спирането се осъществява чрез рекуперация или спиране чрез триене. Освен това новата спирачна система поддържа изключително високите стандарти за безопасност на марката: в случай на грешки системата надеждно превключва на хидравлично резервно ниво, като по този начин винаги осигурява безопасно поведение при спиране.

Модерна технология за дълъг пробег и бързи спирания за зареждане

Със своите авангардни технологии за батерия и задвижване, изцяло електрическият Mercedes-Benz GLC постига впечатляващ пробег дори при много студени условия. Сред неговите технологични чудеса са 800-волтовата архитектура и усъвършенстваните задвижващи модули, включващи 2-степенна трансмисия на основния задвижващ блок на задната ос. Тази 800-волтова система оптимизира ефективността и производителността, като значително намалява времето за зареждане.

Снимка: Mercedes

Ще бъдат налични различни варианти на батерии с високо напрежение за GLC. Премиерният вариант на батерията ще поддържа DC зареждане с постоянни скорости над 320 кВт. Освен използваемия им енергиен капацитет, тези батерии се различават и по клетъчна химия. Батерийните клетки от най-високо ниво използват аноди със силициев оксид, смесен с графит, постигайки изключително висока гравиметрична енергийна плътност. Това позволява по-дълъг пробег и по-леки батерии, подобрявайки ефективността и производителността на автомобила. Следователно Mercedes-Benz GLC се възползва от по-добра горивна ефективност и по-голяма практичност.

Дори и при работа в най-големите зимни условия, изцяло електрическият Mercedes-Benz GLC учудва с приятен температурен комфорт. Предстоящият модел ще бъде стандартно оборудван с термопомпа от страна на въздуха. Когато става въпрос за отопление на интериора, тази система използва приблизително една трета от електрическата енергия, която сравним електрически нагревател би изразходвал, за да постигне същата мощност при същите условия.

Снимка: Mercedes

Като система с множество източници, термопомпата може едновременно да използва три източника на енергия: отпадна топлина от електрическото задвижване, отпадна топлина от батерията и околния въздух. Термопомпата е част от климатичната система, която охлажда през лятото и отоплява през зимата. Този подход позволява на термопомпата да улесни изключително висока производителност на зареждане чрез предварително кондициониране на високоволтовата батерия до нейния оптимален температурен диапазон преди бързо зареждане.

Същевременно, това е в съответствие с философията на Mercedes-Benz, че ефективността не трябва да компрометира комфорта и благосъстоянието на пътниците. Дори по време на бързо зареждане, интериорът остава с комфортна температура, което беше валидирано в полярния регион на Швеция.

Строгата програма за тестване на Mercedes-Benz

В продължение на десетилетия Mercedes-Benz подлага всеки нов модел на най-екстремни условия близо до Арктическия кръг. В резултат на това автомобилите издържат на температури до минус 25 градуса по Целзий, както и да се движат по заснежени пътища и да пресичат чистия лед на замръзналите езера. За да улесни това, компанията управлява специален център за тестване в Ареплог, близо до Арктическия кръг в Швеция.

Снимка: Mercedes

Освен пътните тестове в далечния север, центърът разполага с щателно проектирани тестови писти. Те включват предизвикателни изкачвания по хълм с наклони до 20%, тестови писти с различни коефициенти на триене, курсове за управление и кръгови писти върху почти голия лед на замръзналото езеро, всички от които налагат значителни изисквания към системите за задвижване и контрол. За да се гарантира цялостната цялост на автомобила, повече от 500 индивидуални теста се провеждат като част от пробната програма за нов модел на Mercedes‑Benz.

За електрически превозни средства към стандартните процедури се добавят над сто теста, специфични за шофирането, разработени специално за новите технологии за задвижване. Около две трети от тях се отнасят конкретно до електромоторите eDrive и зареждането. Новите предизвикателства за електрическо превозно средство включват изходната мощност на електрическия мотор по време на студен старт с охладена батерия, пробег в условията на шофиране на клиентите, работа с кабели за зареждане, предварителна подготовка и оперативна стратегия, включително рекуперация. Освен това специфичната настройка на динамиката на шофиране и системата ESP е от решаващо значение.

Снимка: Mercedes

За да тества различни изисквания на клиентите и профили за зареждане, тестовият център в Ареплог предлага пълната гама от опции за зареждане - от обикновени битови контакти до стенни кутии и станции за бързо зареждане. Систематичното цялостно валидиране на автомобила е цялостна мярка в процеса на разработка на всяка серия на Mercedes-Benz, осигуряваща висококачествени стандарти. В допълнение към зимните тестове се провеждат и летни тестове с интензивна слънчева светлина и температури до 50 градуса по Целзий, например в Аризона и Южна Африка.

Преди ново превозно средство да влезе в серийно производство, то трябва да отговаря на стандартите за разработка и надеждност, определени от Mercedes-Benz. Това се случва в няколко стъпки: Първо, дигиталните предварителни проекти и симулации се провеждат, за да се докаже осъществимостта на концепцията. След това отделните компоненти се валидират на тестови стендове или в съответните тестови превозни средства. Например, издръжливостта на задвижването и частите на моста се тества, за да се гарантира, че ще издържат. Впоследствие системите се тестват и одобряват в цялото превозно средство. Гледната точка на клиента е от решаващо значение: Дори при екстремни условия и във всички подходящи сценарии на употреба, Mercedes-Benz трябва да бъде много функционален и надежден.

Снимка: Mercedes