Електромобилите си пробиват трудно път у нас, докато в други държави делът им бързо нараства. Причините за това са най-различни, като една от тях е свързана с особености в застрахователния процес, предава technews.bg.

Зачестяват кражбите на батерии за електрически превозни средства (електрически велосипеди, мотопеди и др.), които не попадат в обхвата на застрахователните полици, тъй като се водят консуматив, отбеляза изпълнителният председател на БСК Радосвет Радев на среща с министъра на икономиката Емил Караниколов.

Това се явява пречка към по-широкото навлизане на електромобилността у нас”, убеден е Радосвет Радев. Той предложи Министерство на икономиката да проучи практиките в други държави и да вземе съгласувани с бизнеса мерки за преодоляване на проблема.

В световен мащаб пазарът на електромобили за първи път превиши 1 млн. броя през миналата година. Най-много електромобили се продават в Китай, който е следван от Европа с дял от 23%, а третият по големина пазар е Северна Америка.

Българите проявяват сравнително слаб интерес към електромобилите и това се дължи на няколко фактора – ниските доходи, липсата на зарядна инфраструктура и на политика за субсидии за крайните клиенти, както и на потребителския манталитет, според специалистите в бранша.

У нас все пак има схема за насърчаване използването на електрически превозни средства, която работи чрез Националния доверителен екофонд (НДЕФ). За финансиране по схемата могат да кандидатстват централната администрация, териториалните й подразделения и общинските администрации.

Също така в София вече има 60 електромобила в схемата за споделени електромобили Spark. За няколко месеца платформата успя да увеличи двойно автопарка си и да удвои обхвата на зоните, в които може да се наеме или освободи електромобил от схемата.