Следващата Mazda MX-5 ще бъде по-мощна и с ръчна скоростна кутия
Петото поколение на спортния роудстър вероятно ще бъде с 2,5-литров 4-цилиндров двигател с 48-волтова хибридна технология
Японската компания Mazda продава четвъртото поколение на роудстъра MX-5 с индекс ND от точно 10 години, но все още има много ентусиасти, които купуват колата, която беше подобрена през миналата година и ще се произвежда преди японците да преминат към следващото поколение. Това е напълно разбираемо, като се има предвид, че новите коли са по-големи, по-тежки и в повечето случаи без педал на съединителя. Бъдещият роудстър ще запази тази печеливша рецепта.
Вижте Mazda MX-5 след последното обновяване >> >> >>
Генералният мениджър на отдела за дизайн Масаши Накаяма каза пред изданието Road & Track, че намерението на компанията е, следващата Mazda MX-5 да бъде още по-лека. В идеалния случай Mazda иска да запази собственото тегло под 1000 кг. Най-леката версия на настоящата Mazda MX-5 се задвижва от 1,5-литровия 4-цилиндров бензинов двигател, съчетан с 6-степенна механична скоростна кутия. Според изказването на Масаши Накаяма, следващото поколение на Mazda MX-5 ще остане малък автомобил с дължина под 4 метра. Той че ще има приблизително същата дължина като ND, чийто габаритен размер е 3,91 метра.
Главният технически директор на Mazda Рюичи Умешита разкри, че следващата Mazda MX-5 отново ще бъде без турбокомпресор. Двигателят с естествено пълнене ще бъде нова разработка в сравнение със сегашните двигатели 1.5 Skyactiv-G и 2.0 Skyactiv-G, които се монтират в четвъртото поколение ND. Наскоро Mazda разкри, че ще внедри нов агрегат с вътрешно горене, наречен Skyactiv-Z, който ще бъде 2,5-литров 4-цилиндров бензинов двигател. Без да навлиза в подробности, Рюичи Умешита каза, че мощността е много добра и разходът на гориво ще бъде нисък.
Настоящата Mazda MX-5 достига мощност 184 к.с., въпреки че Япония наскоро получи малко по-мощна версия със 197 к.с. Техническият директор на Mazda обяснява, че поддържането на работен обем от 2,0 литра при преминаване към новия метод на изгаряне би довело до по-ниска мощност. Това няма да се случи, тъй като Skyactiv-Z е проектиран като по-голям 2,5-литров агрегат. Тъй като Mazda познава добре своята аудитория на MX-5, новият бензинов двигател ще бъде съчетан отново с 6-степенна механична скоростна кутия. Педалът на съединителя също остава.
Все още не е ясно дали се планира някаква форма на електрификация за следващата Mazda MX-5. Като се има предвид обещанието на Mazda да запази колата малка и лека, експертите са склонни да вярват, че японските инженери няма да усложнят нещата. Меката хибридна настройка може да бъде възможна, тъй като увеличаването на теглото е минимално. Пълноценният хибрид и зареждащият се в контакта plug-in хибрид са изключени зариди значителното увеличение на теглото. Каквото и да планира Mazda за следващото поколение на MX-5, се надяваме че 2,5-литровият двигател ще стигне до Европа.
В Европа ND вече се продава само с по-малкия 1,5-литров 4-цилиндров двигател, след като 2,0-литровият отпадна поради по-строгите разпоредби за емисиите. Ако приемем, че моделът от следващо поколение ще има 48-волтова технология, това ще увеличи шансовете да видим спортния роудстър в Европа. Следващото поколение на MX-5 няма да се появи скоро. Настоящият модел с подобрения се продава от 2024 г., така че вероятно му остават още няколко години.