До 2016 г. всеки десети собственик на автомобил в големите градове ще е преминал към споделяне на кола, вместо да притежава собствена, коментира организацията за бизнес проучвания Гартнър (Gartner), съобщи ДПА, цитирана от БТА.
Имиджът на автомобила като символ на обществено положение и като нещо, което трябва да се притежава, ще се промени, отбелязва анализаторът Тило Кословски.
Освен това, за да запазят клиентите си, в бъдеще производителите ще трябва да гарантират, че техните продукти вървят в крак с информационните технологии.
Това ще означава засилена интерактивност с всичко - от смартфони и интернет до интелигентни системи за управление на трафика, допълва експертът от Гартнър.
Всеки втори от днешните собственици на автомобили обича да използва приложенията на смартфона докато е на път и съответно шофьорите ще очакват по-голяма съвместимост.  Идеята е не да бъде създаден "компютър на колела", а колата да има връзка с повече външни интерфейси, за да се оптимизира мобилността.
Този вид автомобили ще очертават маршрути, ще насочват водачите в задръствания и дори ще координират уговарянето на срещи, вземайки предвид закъсненията по пътя.
Много автомобилопроизводители ще се затруднят в справянето с необходимото ново ниво на отвореност, твърди Кословски. Той прогнозира, че само производителите, развиващи дейност в световен мащаб, ще имат възможност да не изостават от новите тенденции.