Над един милион електрически коли вече се движат по германските пътища. Това е три пъти повече, отколкото през 2021 г. и вече води до значителни икономии на CO2. Доставчикът на енергия Eon изчислява, че този запас от акумулаторни превозни средства вече ще спести 730 000 тона CO2 годишно. Ако електричеството идваше изключително от възобновяеми енергийни източници, то дори можеше да бъде повече от 2 милиона тона.

Годишната оценка на ADAC Ecotest подчертава това положително въздействие върху климата на електрическите автомобили. През 2023 г. 94 настоящи модела автомобили се качиха на тестовия стенд на ADAC и бяха тествани за техните CO2 емисии на замърсители. Оказва се, че най-чистите превозни средства са електрически - въпреки че ADAC не счита електрическите автомобили за коли с нулеви емисии и взема предвид емисиите, които произтичат от генерирането на електричество. Само един германски производител успя да си осигури място на подиума.

Снимка: Hyundai

Новият Hyundai IONIQ 6 беше избран за най-екологичният автомобил от ADAC. Никоя електрическа кола досега, измервана от ADAC, не е имала по-ниска консумация. Най-високата стойност на разхода е 15,5 кВтч на 100 км, включително загубите при зареждане. Това означава, че моделът от среден клас със задно задвижване може да измине 550 км. Ниската консумация и произтичащата от това ниска стойност на CO2 помогнаха на корейския седан да оглави класацията на Ecotest с общо 107 точки.

Снимка: FIAT

На второ място е малката електрическа кола Fiat 500e, въпреки че тя е превозно средство със съвсем различен характер. Батерията на италианския Fiat 500e е с капацитет от едва 23,8 кВтч и съответно измереният пробег от 150 км е по-малък. Но италианецът се движи много икономично с разход от едва 15,9 кВтч на 100 км в Ecotest 2023 на ADAC. За сравнение, бензиновият Fiat Panda, произвежда около два пъти повече грама CO2 на километър. Трябва да се отбележи също, че електрическият Fiat 500e е един от най-достъпните електромобили, като базовата версия струва по-малко от 30 000 евро.

Снимка: Opel

На трето място се класира един от само двама германски производителя в топ 20. Със 103 точки в Ecotest на ADAC новият Opel Astra Electric направи силно впечатление през дебютната си година. Електромобилът от Рюселсхайм остави зад себе си силна конкуренция от модели като Cupra Born, Citroen e-C4 X и Volvo XC40 Recharge.

Ниското собствено тегло, доброто управление на енергията и стандартната термопомпа допринасят за ниската консумация на електроенергия в Opel Astra Electric и по този начин за ниските емисии на CO2. Фактът, че изминатият пробег от 350 км по време на теста е доста конкурентен, но не е и водеща стойност, се дължи на сравнително малката батерия с нетен капацитет от 51 кВтч.

Снимка: Opel