Honda усилено развива технологията за твърдотелни батерии, като японският производител на автомобили обещава електромобили с пробег около 1,000 км с едно зареждане до края на това десетилетие. Това е приблизително два пъти повече от пробега на най-способните масово достъпните електромобили днес.

Новите твърдотелни батерии на Honda ще предложат редица значителни подобрения спрямо настоящите литиево-йонни батерии с течен електролит.

Размерът им е  50% по-малък, теглото е с 35% по-ниско, а те са с 25% по-евтини за производство. Този вид батерии са и по-безопасни благодарение на солидния електролит, който е устойчив на прегряване и къси съединения. Зареждането също е по-бързо.

След 2040 г. Honda планира да увеличи пробега до 1 250 км, докато допълнително намали размера, теглото и цената на батериите.

Honda разкри тези планове на брифинг в Япония миналия месец, седмица след като обяви изграждането на пилотна производствена линия. Тестовото производство ще започне през следващия месец.

Основно предизвикателство е размерът на прототипните клетки, които Honda използва в момента - те са 100 пъти по-малки, отколкото е необходимо за реална употреба в автомобил.

"Затова създадохме пилотната линия, за да идентифицираме и решим всички проблеми, свързани с мащабиране и масово производство," заяви Такеши Уеда, главен инженер на иновационните изследвания в Honda R&D.

Освен мащабирането на клетките, Honda се изправя пред редица други технологични и производствени препятствия, като напукване на керамичните сепаратори и формиране на дендрити, които могат да причинят къси съединения. Контрол на влажността в производствените помещения също трябва да е по-прецизен.

Президентът на Honda R&D, Кейджи Оцу, нарече твърдотелните батерии "промяна на играта" за ерата на електромобилите.

Honda не е единствената компания, която преследва тази революционна технология. Toyota, Nissan, Stellantis, BMW и Volkswagen също работят по разработка на твърдотелни батерии, както самостоятелно, така и чрез партньорства с трети страни.