FIAT увеличи продажбите си до 1,35 милиона автомобила
През 2023 година италианската марка отчете ръст с 12% в световен мащаб и затвърди първата си позиция по обем в концерна Stellantis
FIAT през 2023 г. увеличи глобалния си обем на продажбите с 12%, регистрирайки общо 1,35 милиона продадени единици по целия свят, затвърждавайки, че е първа марка на Stellantis по отношение на обема на продажбите. Световното му лидерство се подчертава от значителните резултати в Европа, Южна Америка, Близкия изток и Африка. Марката всъщност е водеща в четирите си "вътрешни пазара" с дял от 21,8% в Бразилия, 12,8% в Италия, 15,7% в Турция и 78,6% в Алжир с различни модели на върха - FIAT Strada в Бразилия, Panda в Италия, Tipo в Турция и Алжир.
В Европа FIAT 500e се превърна в острието на стратегията за електрификация на FIAT, миналата година беше номер едно в Европа в A+B сегмента на електрическите автомобили с пазарен дял от 14,7%, с увеличение от 0,3 пункта. в сравнение с 2022 г. Освен това се класира на първо място в Италия, Германия, Испания, Белгия и Австрия и на второ във Франция.
На пазара на градски автомобили FIAT регистрира повече от 230 000 FIAT 500 Hybrid и Panda, постигайки дял от 44,4%, затвърждавайки европейското превъзходство на FIAT. При лекотоварните автомобили FIAT Ducato бе номер едно в Stellantis Group, класирайки се на 7-мо място на пазара в цяла Европа.
В Италия FIAT е лидер на пазара на леки автомобили със 175 000 продадени бройки с 11,1% пазарен дял за цялата година. FIAT Panda е италианският бестселър за 12-а поредна година. Заедно с FIAT 500 Hybrid марката достигна дял от 66,5%. FIAT 500e беше най-продаваният електрически градски автомобил в Италия. FIAT 500X отчита ръст от 25% в сравнение с 2022 г.
FIAT Professional стана лидер на пазара на лекотоварни автомобили, с 51 000 регистрации, възлизащи на пазарен дял от 26,1% през 2023 г. По-конкретно, FIAT Ducato, Doblo и Fiorino се класираха на първо място в съответния сегмент, докато Scudo беше втори с ръст от 2, 9% спрямо предходната година.
Лекотоварният модел FIAT Ducato беше най-продаваният в родната си страна с над 21 900 регистрации и пазарен дял от 29,4% и с ръст 10% спрямо 2022 г. През 2023 г. FIAT нарасна във Франция с почти 60 000 регистрирани единици (+7,2% повече спрямо 2022 г.), сред които 33 000 бяха FIAT и Abarth 500 (24 000 от тях в електрическите им версии).
В Германия FIAT 500e е най-продаваният в A+B сегмента на електромобилите, а FIAT Professional регистрира ръст от 40% и ръст от 1,3 пункта пазарен дял. FIAT 500e доминира също в Испания, печелейки титлата за най-продаваното електрическо градско превозно средство в A+B сегмента, докато FIAT 500 Hybrid е най-продаваното градско превозно средство в сегмент А за седма поредна година. И накрая, в Испания FIAT Professional регистрира ръст на продажбите от 28%.
През 2023 г. FIAT расте в Южна Америка, където марката е лидер с пазарен дял от 14,5% и повече от 542 000 регистрирани единици (45 300 автомобила повече в сравнение с 2022 г.), повече от 94 600 автомобила пред второто място.
В Бразилия FIAT си осигури лидерството в категорията хечбек (повече от 140 200 единици и 22,6% дял в сегмента), пикапи (172 000 коли и 42,6% дял) и ванове (26 250 единици и 44,5% дял). При последните ръстът е 20% спрямо предходната година. Заслужава да се отбележи, че в сегмента на ванове и лекотоварни автомобили FIAT е номер едно в общата категория повече от 15 години. И за трета поредна година FIAT Strada беше най-продаваният със 120 600 бройки и 5,5% пазарен дял. В SUV сегмента FIAT Pulse и Fastback имат 86 200 продадени бройки през годината и важен ръст от 43%.
В Аржентина FIAT Cronos е лидер на пазара от 2021 г., като държи първата позиция в B-Sedan със 71,3% дял. Това е и вторият най-произведен модел в историята на FIAT в Аржентина, с повече от 350 000 произведени единици, докато Strada запазва първата позиция при малките пикапи със 79,4% дял.
Представянето в региона на Близкия изток и Африка също е доста забележително, особено на турския пазар, където FIAT е първата автомобилна марка, като държи непрекъсната петгодишна лидерска серия, отчитайки 15,7% от пазарния дял, също благодарение на FIAT Egea, който е най-продаван автомобил в Турция за осма поредна година. FIAT Fiorino допринася за отлични резултати, като е най-продаваният в сегмента на лекотоварните автомобили.
FIAT определи пътя за бъдещото си по-нататъшно разширяване в Близкия изток и Африка, като първо навлезе отново в Алжир през март 2023 г., представяйки шест модела, за да отговори на разнообразните нужди от мобилност на алжирските индивидуални и професионални клиенти. Тук FIAT е пазарен лидер с пазарен дял от 78,6% и повече от 50 000 продадени автомобила миналата година. Клиентите избраха FIAT 500 Hybrid, Tipo и 500X като свои фаворити в сегмента на пътническите превозни средства, докато Doblo, Scudo и Ducato са най-продаваните лекотоварни автомобили. В края на 2023 г. беше представен и вълнуващ нов модел - FIAT Titano.
"През последната година ние израснахме в световен мащаб, консолидирайки позицията си на глобален играч и за трета поредна година FIAT доказа, че е марка номер едно за Stellantis по обем, с глобален ръст от 12% спрямо миналата година, като по този начин допринася за отличните резултати на Групата Stellantis. През 2023 г. в Европа пуснахме два нови важни продукта - новия FIAT 600, който бележи завръщането на FIAT в сегмент B, както и новия Topolino. Заедно те ще затвърдят нашето лидерство в посока все по-устойчива градска мобилност. В Южна Америка FIAT потвърди лидерството си с 14,5% пазарен дял, заедно с безспорната си позиция в Бразилия. В Близкия изток и Африка заявяваме ключовото си присъствие в Турция и благодарение на новия завод в Алжир навлязохме на нов важен пазар, поемайки лидерството му. Затова сме готови за страхотна 2024 г. И скоро ще започне вторият сезон на FIAT, давайки живот на другата страна на нашата любима марка, тази, която е приобщаваща, находчива, италианска и в още по-голяма степен глобална", заяви Оливие Франсоа, главен изпълнителен директор на FIAT и глобален маркетингов директор на Stellantis.