Текущите хибридни системи използват електрическа енергия, черпена от батерии, за да захранват електродвигатели, свързани с двигателя с вътрешно горене, и в крайна сметка да задвижват колелата. Един от най-новите начини за спестяване на енергия е електрически компресор за принудително пълнене, който се разработва усилено от инженерите на доста производители. Една от фирмите, занимаващи се с това начинание, е британската CPT (Controlled Power Technologies), която тества електрически компресори за двигатели с малък работен обем, като главната цел е максималното намаляване на вредните CO2 емисии. Наименувана VTES (Variable Torque Enhancement System), новата система е почти готова за масово производство и може да бъде добавена във всички видове двигатели с вътрешно горене, с изключение на тези, които вече са снабдени с принудително пълнене от механичен или турбокомпресор. Според тестовете 1,2-литров двигател с електрически компресор може да достигне динамиката на 2,0-литров, като е с 40% по-динамичен от атмосферен агрегат със същия размер.