Чешката компания Skoda Auto е на път да пусне четвъртото поколение на своя флагман Superb. Освен популярното комби, новият Superb отново ще има и версия като елегантен хечбек, при която капакът на багажника се отворя заедно със задното стъкло. Цялостната визия на модела прилича повече на седан, но притежава практичността на хечбек с голям отвор и лесен достъп до багажното пространство.

Новата каросерия на този традиционен вариант на модела е нараснала на дължина и височина, като в същото време е станала още по-аеродинамична. Въпреки камуфлажната маскировка, ясно се вижда, че новият дизайн на Superb еволюира допълнително и сега включва преработена осмоъгълна решетка на Skoda и модернизирани дръжки на вратите.

Снимки: Skoda

Широката гама от задвижвания за новата Skoda Superb вече включва и мек хибрид. Интериорът е изцяло преработен. За първи път в новия Superb е интегриран проекционен дисплей и централен сензорен екран за информация и развлечения, който е нараснал по размер до 13 инча.

Селекторът за смяна на автоматичните скорости сега е разположен на кормилната колона, така че централната конзола сега е станала още по-просторна. Под централния дисплей са новите интелигентни циферблати на Skoda. Тези нови въртящи се бутони, всеки с малък цифров дисплей, позволяват бърз и лесен достъп до много функции на автомобила. Интериорът е изпълнен от устойчиви материали, като използваният текстил е изработен от 100% рециклиран полиестер.

Снимки: Skoda

Четвъртото поколение на хечбека Skoda Superb се предлага за първи път с мека хибридна технология. В базовия модел 1,5-литровият 4-цилиндров турбобензинов двигател 1.5 TSI с мощност 150 к.с. е допълнен с 48-волтов стартер-генератор и с 48-волтова литиево-йонна батерия.

Това позволява рекуперация на енергия по време на спиране. Така възстановената енергия се съхранява в батерията и може да се използва за поддържане на бензиновия двигател с вътрешно горене с усилване на електрическата мощност или за да позволи на автомобила да се движи по инерция с напълно изключен двигател.

Снимки: Skoda

В допълнение към агрегата 1.5 TSI, Skoda предлага два 2,0-литрови 4-цилиндрови бензинови турбомотора 2.0 TSI с мощност 204 к.с. и 265 к.с. Подобно на най-мощния турбодизел 2.0 TDI със 193 к.с., най-добрият бензинов агрегат се предлага стандартно със задвижване на всички колела.

Щедрата гама двигатели се допълва от агрегат 2.0 TDI със 150 к.с. Всички двигатели отговарят на стандарта за емисии Euro 6d. За първи път при Superb всички двигатели са съчетани стандартно със 7-степенна автоматична скоростна кутия DSG с двоен съединител.

Снимки: Skoda

В сравнение със своя предшественик, новата Skoda Superb е пораснала на дължина с 43 мм до 4912 мм и на височина с 12 мм до 1481 мм. Това прави с 11 мм повече място за главата отпред и с 6 мм повече за пътниците отзад. Обемът на багажника е увеличен с 20 литра до 645 литра.

Широчината на автомобила от 1834 мм и междуосието от 2841 мм остават непроменени. Оптимизираните въздухозаборници и детайлната работа върху пътническата кабина и външните огледала са подобрили аеродинамиката, което води до намален коефициент на въздушно съпротивление от само 0,24. В дизайна на новия Superb има много от типичните линии на Skoda.

Снимки: Skoda

Обновеният интериор на новата Skoda Superb вече включва нов свободно стоящ централен дисплей с диагонал на екрана до 13 инча. За първи път той е допълнен от проекционен head-up дисплей. Добавени са нови интелигентни циферблати на Skoda.

Това са три въртящи се бутона под екрана на информационно-развлекателната система, всеки от които разполага с цифров дисплей с диаметър 32 мм. Тези бутони осигуряват бърз и лесен достъп до много функции на автомобила.

Снимка: Skoda

Преработената централна конзола има подреден, по-просторен и организиран вид, тъй като скоростният лост вече е разположен директно върху кормилната колона. Традиционните нива на оборудване Active, Ambition и Style са заменени от новите опции Essence и Selection, допълнени от версиите Sportline и Laurin & Klement. Всеки от тях се отличава с уникален интериорен дизайн.